رییس سازمان دامپزشکی اعلام کرد که سویه جدیدی از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان گزارش نشده و همه گزارش‌های این بیماری طی هفته‌ها و ماه‌های گذشته مربوط به سویه‌های تکراری و بومی شده سال‌های گذشته است.

آنفلوآنزای مرغی شایع شده اما جدید نیست

سلامت نیوز:رییس سازمان دامپزشکی اعلام کرد که سویه جدیدی از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان گزارش نشده و همه گزارش‌های این بیماری طی هفته‌ها و ماه‌های گذشته مربوط به سویه‌های تکراری و بومی شده سال‌های گذشته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،علیرضا رفیعی پور، اظهار کرد: براساس ارزیابی‌های سالانه و جلسات هفتگی و ماهانه‌ای که در ستاد آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان ملی و استانی سویه جدیدی از این بیماری به کشور وارد نشده و اگر گزارشی هم بوده مربوط به همان سویه‌های سال گذشته است.

وی افزود: هم‌اکنون در آغاز فصل مهاجرت پرندگان قرار داریم و امکان بروز و تشدید بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان وجود دارد و همه متولیان از وزارت جهاد کشاورزی، سازمان دامپزشکی، نیروی انتظامی، سازمان محیط زیست و به ویژه مرغداران به عنوان خط مقدم باید تمام تلاش خود را به کار بندیم تا با همکاری، ترویج و آموزش به سمتی حرکت کنیم تا بتوانیم که امسال مبارزه خوبی با عوامل بیماری‌زا داشته باشیم.

رییس سازمان دامپزشکی ادامه داد: سویه‌های تکراری سال‌های گذشته از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان که در کشور بومی شده بود هم اکنون نیز وجود دارد و کم و بیش گزارش می‌شود اما تاکنون سویه جدیدی گزارش نشده است.

 سال گذشته نیز در اواخر آبان‌ماه و اوایل آذرماه سویه‌های جدید بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشور شیوع پیدا کرد که عمدتا مرغداری‌های پرورش دهنده تخم مرغ را با خود درگیر کرده و از تهران، البرز و مازندران شروع شد و به حدود ۲۰ استان رسید.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha