عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه به زودی اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری را پیگیری می کنیم از شورای عالی بیمه درخواست کرد آن را هر چه سریع تر تعیین تکلیف کند.

شورای عالی بیمه تکلیف تعرفه پرستاری را مشخص کند

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه به زودی اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری را پیگیری می کنیم از شورای عالی بیمه درخواست کرد آن را هر چه سریع تر تعیین تکلیف کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت، حیدرعلی عابدی با تاکید بر لزوم اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری اجرای این قانون را تکلیف دولت دانست و گفت: مجلس دولت را ملزم به پرداخت هر گونه کارانه در قالب تعرفه خدمات پرستاری کرده و اجرای آن لازم الاجراست.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه پرداخت ها در قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری بر اساس سقف پرداختی فعلی است، افزود: البته نحوه عملکرد و اجرا با گذشته تفاوت داشته به نحوی که به پرستاران پرکار کارانه بیشتری تعلق گرفته در نتیجه پرداخت ها به عدالت نزدیک تر می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به نوعی قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری را در قالب طرح موسوم به پرداخت مبتنی بر عملکرد ( قاصدک ) اجرایی می کند، تصریح کرد: دستورالعمل اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری باید در ابتدا توسط شورای عالی بیمه تصویب و پذیرفته شود و سپس پس از تصویب دستورالعمل اجرای این قانون ابتدا باید در بخش خصوصی تعریف و به مرحله اجرایی درآید تا در مراحل بعدی جایگزین طرح مبتنی بر پرداخت عملکرد ( قاصدک ) شود و سپس در مراکز دولتی تحقق یابد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه کمبود اعتبار و بودجه علت عدم اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری نیست، گفت: از شورای عالی بیمه تقاضا دارم هر چه سریع تر مصوبه مجلس را اجرایی کند و خواسته 10 الی 15 ساله جامعه پرستاری را جامه عمل بپوشاند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس دهم، با یادآوری اینکه اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری نیازمند عزم و اراده جدی شورای عالی بیمه است، تصریح کرد: اجرای این قانون هیچ ربطی به تامین یا کمبود اعتبار ندارد زیرا اعتباراتی که در حال حاضر به صور مختلف تحت عنوان کارانه پرداخت می شود در قالب تعرفه گذاری پرداخت می شود و فقط شکل پرداختی تغییر می کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با یادآوری تشکیل کمیته ای در این کمیسیون برای پیگیری اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، گفت: به زودی در کمیسیون این قانون را پیگیری خواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha