مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت : اهدای پلاسما خون به روش فرزیس در مرکز وصال برای اهدا کنندگان بار اول به منظور کمک به مصدومان زلزله غرب کشور انجام می شود.

اهدای پلاسمای خون برای کمک به زلزله زدگان در مرکز وصال انجام می شود

سلامت نیوز: مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت : اهدای پلاسما خون به روش فرزیس در مرکز وصال برای اهدا کنندگان بار اول به منظور کمک به مصدومان زلزله غرب کشور انجام می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،سید مرتضی طبا طبایی روز دوشنبه  افزود: روش فرزیس (به روشی گفته می‌شود که درآن خون از اهدا کننده گرفته می‌شود و پس ازجداکردن پلاکت و پلاسما از آن، سایر اجزای خون به بدن اهدا کننده برگردانده می‌شود).


وی اعلام کرد: در حال حاضر اهدای خون توسط اهداکنندگان با گروه خونی Oمنفی در اولویت است و سپس گروه های دیگر خونی با RHمنفی .
مدیر کل انتقال خون استان تهران خاطر نشان کرد: شهروندان نوع دوست تهرانی از ساعات اولیه بامداد امروز با حضوردر مراکز اهدای خون به کمک نیازمندان به خون در مناطق زلزله زده شتافتند .
وی گفت : در حال حاضر 13مرکز اهدای خون در استان تهران از ساعت 8تا 30/15آماده ارائه خدمات به اهدا کنندگان هستند و نیاز باشد این ساعت افزایش خواهد خواهد یافت .


طباطبایی اعلام کرد:درحال حاضر ذخیره خون به اندازه کافی موجود است و جای نگرانی وجود ندارد ،اما در حال آماده باش هستیم .
وی تاکید کرد: هنوز از مناطق زلزله زده درخواستی مبنی بر تامین خون به اداره کل انتقال خون نرسیده است ،اما استان های معین مناطق زلزله زده شامل کرمانشاه و آذربایجان غربی خدمات مورد نظر را ارائه می دهند .
به گزارش ایرنا سخنگوی سازمان انتقال خون نیز صبح امروز اعلام کرده بود سازمان انتقال خون از دارندگان گروه خونی Oمنفی برای اهدای خون در مناطق زلزله زده از مردم دعوت کرده است و این اهداکنندگان ثبت نام کنند.
بشیر حاجی بیگی افزود: اهدا کنندگان با گروه خونی Oمنفی برای پیوستن به باشگاه گروه خونی Oمنفی در پایگاه این باشگاه (یاران)به آدرس YaranIBTO.irثبت نام کنند.
شب گذشته در فاصله ساعت 21 تا 22 مناطق مرزی غرب کشور دو بار لرزید که زلزله دوم به بزرگای 7.3 ریشتر بود؛ در اثر این زمین لرزه مسیر ارتباطی سرپل ذهاب مسدود و خسارات زیادی به این مناطق بویژه روستاهای قصرشیرین، ازگله، تازه آباد، ثلاث باباجانی و سرپل ذهاب وارد شد که در این میان تعدادی از هموطنان کشته شده اند. همچنین در همین زمان زلزله ای در منطقه کردستان عراق هم روی داد و حتی این زلزله بیشتر مناطق کشور ایران و کشورهای همجوار را هم لرزاند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha