چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱
کد خبر: 231053

درختانی که قریب به 8 دهه عمر داشته و ستون تصفیه هوای آلوده شهر تهران محسوب می‌شوند در نیمه‌های یک شب پاییزی به دست عواملی که هویت آن‌ها از سوی مراجع قضائی کاملاً تایید نشده با پشتیبانی کامل تجهیزاتی از جمله بالابر، داس و اره برقی به خزانی زودرس گرفتار شدند.

فرجام قتل سبز در خیابان ولیعصر

سلامت نیوز:چندی پیش در گزارشی از قلع و قمع ناجوانمردانه چنارهای کهنسال خیابان حضرت ولی عصر (عج) گزارشی را منتشر کردیم که بازخوردهای فراوانی داشت و باعث شد تا شهرداری برای برخورد و پیدا کردن این قاتل سبز آستین بالا بزند.

به گزارش سلامت نیوز، جام جم نوشت: چندی پیش در گزارشی از قلع و قمع ناجوانمردانه چنارهای کهنسال خیابان حضرت ولی عصر (عج) برای شما مخاطبان عزیز اطلاع رسانی کردیم. ماجرا از آن قرار بود که عده‌ای از غفلت نیروهای مسئول سوء استفاده کرده و شبانه به جان درختان چنار طولانی‌ترین خیابان مشجر غرب آسیا در محدوده بالاتر از چهارراه پارک‌وی بین کوچه کامران و کوچه سپهبد قرنی افتاده بودند.

درختانی که قریب به 8 دهه عمر داشته و ستون تصفیه هوای آلوده شهر تهران محسوب می‌شوند در نیمه‌های یک شب پاییزی به دست عواملی که هویت آن‌ها از سوی مراجع قضائی کاملاً تایید نشده با پشتیبانی کامل تجهیزاتی از جمله بالابر، داس و اره برقی به خزانی زودرس گرفتار شدند.

 

"تفاوت تراکم شاخ و برگ درختان در دو سوی خیابان به صورت ملموسی قابل مشاهده است."

به گواه کارشناس شهرداری تهران و مردم منطقه، بهبود دید تابلوی یک نمایندگی فروش خودروهای وارداتی برای افراد و خودروهای عبوری دلیل انجام این اقدام ناشایست بوده و تنها این نمایشگاه است که در مساله قلع و قمع درختان ذینفع است.

برای ما در جام جم آنلاین همواره موضوع حفاظت از محیط زیست از اهمیت خاصی برخوردار بوده و به همین جهت با تهیه گزارشی با عنوان "قتل سبز در خیابان ولیعصر / پشت پرده جنایت در نیمه شب پایتخت" تلاش کردیم موضوع قلع و قمع درختان را به دور از جنجال و با درج نظر مردم محلی، مسئولان شهرداری و حتی نمایشگاه خودروی مذکور اطلاع‌رسانی کنیم.

روز گذشته و در پی تماس تلفنی برخی از اهالی محله متوجه شدیم که نیروهای شهرداری تهران به محل این نمایشگاه خودرو مراجعه و تابلوی جنوبی این ساختمان را که سرنوشتی شوم برای چنارهای کهنسال خیابان ولی‌عصر (عج) رقم زده بودند، پایین کشیدند. همچنین براساس گفته‌های یکی از ساکنین محل که پیش از این نیز با او گفتگو کرده بودیم، در کنار رسیدگی قضائی، بازرسی شهرداری تهران نیز پیگیر این پرونده شده است.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تلاش کردیم تا با کارشناس شهرداری که در گزارش قبلی به جام جم آنلاین اطلاعات مفیدی داده بود، گفتگو کنیم. او بر خلاف گذشته میلی به صحبت نداشت و ظاهر امر نشان می‌داد که به او گفته شده با رسانه‌ها سخن نگوید، ما را به روابط عمومی شهرداری منطقه یک تهران ارجاع داد.

بر این اساس با مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه یک تهران نیز تماس گرفتیم که البته منجر به دریافت پاسخ روشنی نگردید و او با اشاره به اینکه امور مربوط به تابلو در حیطه اختیارات سازمان زیباسازی شهرداری است، گفت: جمع آوری تابلوی این واحد به موضوع مجوز زیباسازی ربط دارد و بصورت اتفاقی با مساله درختان چنار مصادف شده است!

او در پاسخ به پرسش خبرنگار ما مبنی بر اینکه چرا با وجود قرار گرفتن دو تابلو در ضلع شمالی و جنوبی این نمایشگاه خودرو، شهرداری تنها اقدام به برداشتن تابلوی ضلع جنوبی (تابلوی نبش کوچه سپهبد قرنی که سرنوشت درختان را رقم زده) کرده و آیا تنها این تابلوست که مشمول اخذ مجوز می‌شود، پاسخی نداده و اعلام نظر را به زمانی نامعلوم موکول کرد!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha