رییس دانشگاه علوم پزشكی و خدمات درمانی استان گلستان گفت : در سال ‪۸۵‬ دو هزار نفر بر اثر بیماریهای قلبی عروقی، ‪ ۸۰۰‬نفر در حوادث و سوانح و ‪ ۶۰۰‬نفر هم به دلیل انواع سرطانها در استان جان خود را از دست دادند.

مرگ ‪ ۳۴۰۰‬نفردراثر بیماریهای قلبی، سرطان و سوانح در گلستان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، شهریار سمنانی روز شنبه به مناسبت هفته سلامت ( ‪ ۱۸‬تا ‪ ۲۴‬فروردین) و سالروز تاسیس سازمان جهانی بهداشت، بهترین سرمایه‌گذاری در اقتصاد كلان كشورها را بر سلامت انسانها دانست و گفت: حفظ و ارتقاء سلامتی با توجه به تغییر ماهیت بیماریها یكی از دغدغه‌های مسئولان است.

به گفته وی، پیشگیری، تغذیه درست، تحرك و دوری از رفتارهای خشونت‌آمیز از عوامل مهم جلوگیری از بیماریهای مختلف است.

سمنانی اظهار داشت: هر اندازه امكانات درمانی در استان توزیع شود اما در صورتی كه پیشگیری انجام نشود، كافی نیست.

وی، پیشگیری را فعالیتی كم‌هزینه دانست و گفت: تنها تغییر سبك زندگی باعث جلوگیری از بسیاری بیماریها می‌شود.

استاندار گلستان هم در این مراسم گفت: یكی از نیازهای اساسی منابع انسانی كه جامعه را به سمت پیشرفت، كمال و ترقی پیش می‌برد، سلامت است.

"رضا انجم‌شعاع" افزود: امروزه سلامت به عنوان ضرورت و نیاز اساسی جامعه بشمار می‌رود كه در سند چشم‌انداز ‪ ۲۰‬ساله كشور بر آن و سرمایه انسانی تاكید شده است.

انجم شعاع، پیام زنگ سلامت در مدارس را بخاطر شكل‌گیری تربیت و آموزش نسل آینده بااهمیت دانست و همچنین نقش معلمان و مسوولان مدارس را در این امر بسیار مهم توصیف كرد.

این مقام ارشد گلستان اضافه كرد: مدارس یكی از مكانهای حادثه‌خیز است كه باید سلامت آنها مورد توجه قرار گیرد و از طرف دیگر مرور فعالیتهای انجام شده بخش بهداشت و درمان كشور بسیار مهم خواهد بود.

انجم شعاع، موضوع پیشگیری در تمام زمینه‌های بهداشت و درمان را به دلیل داشتن هزینه كم و روشهای سهل و آسان بهتر از درمان بیان كرد.

استاندار گلستان اظهار داشت: مدارس به عنوان مهمترین مراكز آموزشی نقش مهمی در آگاهی بخشی دانش‌آموزان در امر سلامت داشته و عواقب ناشی از آن را گوشزد می‌كنند.

انجم شعاع ادامه داد: هم‌اكنون در استان گلستان بیش از ‪ ۲۰‬بیمارستان و ‪ ۱۴۰‬مركز درمانی و سایر مراكز و پزشكان و متخصصان در امر سلامت انسانها تلاش می‌كنند.

رییس سازمان آموزش و پرورش گلستان نیز گفت: هم‌اینك در استان ‪ ۶۶‬مربی بهداشت فعالیت می‌كنند در حالیكه بالغ بر ‪ ۲۷۰‬مربی بهداشت واجد شرایط نیاز است.

به گفته "علیرضا نوروزی"، میانگین سنی و سابقه خدمتی این تعداد بیش از ‪ ۲۵‬سال است.

وی، شاخص نیروی بهداشت را براساس معیار وزارتخانه برای هر ‪ ۷۵۰‬دانش‌آموز یك نفر تعریف كرد.

شعار سال ‪ ۲۰۰۷‬میلادی سازمان جهانی بهداشت "آینده‌ای مطمئن با سرمایه- گذاری در سلامت" است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha