رییس دانشگاه علوم پزشكی مازندران گفت: تعامل و همسو شدن مردم و مسوولان و افزایش میزان آگاهی از مخاطرات بیماریها و روش‌های پیشگیرانه و مقابله با آنها از اهداف هفته سلامت است.

هفته سلامت همسو شدن مردم و مسوولان در ارتقای سلامتی جامعه است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، سازمان بهداشت جهانی روز هجدهم فروردین را روز جهانی بهداشت با شعار "آینده مطمئن باسرمایه‌گذاری در سلامت" اعلام كرد و در ایران نیز هجدهم تا بیست وچهارم فروردین به عنوان هفته سلامت نامگذاری شده است.

"قاسم علی خراسانی" روز شنبه در مراسم نواخته شدن زنگ سلامت در مدرسه دخترانه شهید خوش‌اندام ناحیه دو ساری همچنین دراین‌باره گفت :جلب مشاركت های بین بخشی در جهت ارتقا سلامت و بیان اهداف بهداشت سلامتی در برقراری توسعه پایدار از اهداف این هفته است.

وی با اشاره به اینكه سلامتی منبعی است كه به مردم امكان می‌دهد تا به صورت فردی ، اجتماعی و اقتصادی زندگی مولدی را داشته باشند ،ادامه داد:
انسان سالم محور توسعه است و می‌تواند جامعه سالم را بوجود بیاورد.

در ادامه این مراسم كارشناس مسوول بهداشت و تغذیه سازمان آموزش و پرورش مازندران گفت : به دلیل اهمیت نقش سلامت در جامعه و فرهنگ‌سازی در این زمینه همزمان باهفته سلامت و بهداشت ، زنگ سلامت در مدارس مازندران نواخته شد.

" محمد بابایی " با اشاره به شعار امسال روز جهانی بهداشت با عنوان "آینده مطمئن باسرمایه‌گذاری در سلامت" اظهار داشت: نقش مربیان بهداشت در سلامت جامعه،اهمیت حضور و مشاركت والدین در برنامه‌های سلامت ، ارایه خدمات بهداشتی به دانش آموزان ، بررسی آسیبهای اجتماعی سلامت و روان از موضوعاتی است كه در هفته سلامت و بهداشت به آن پرداخته می‌شود.

وی نقش آموزش و پرورش در تامین سلامت و آگاهی بخشی به دانش آموزان را مهم ارزیابی و تصریح كرد : ‪ ۲۶‬هزار دانش آموز بهداشتیار ، ‪ ۱۱۹‬هزار و ‪۸۶۷‬ دانش آموز دوره ابتدایی ، ‪ ۱۳‬هزار و ‪ ۴۶۴‬دانش آموز دوره راهنمایی و یك هزار و ‪ ۳۴۲‬دانش آموز استثنایی تحت پوشش ‪ ۳۳۳‬مربی بهداشت در آموزشگاهها فعالیتهای مختلف بهداشتی انجام می‌دهند.

وی به حضور فعال دانش آموزان در مسابقات نقاشی ، مقاله و انشا نویسی اشاره و خاطر نشان كرد : دانش آموزان در پنج گروه سنی هشت تا ‪ ۱۸‬سال در مسابقات نقاشی شركت كردند كه از مجموع یك هزارو ‪ ۵۰۰‬اثر رسیده ، ‪ ۱۵۰‬اثر برای شركت در مسابقات كشوری و جهانی به دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش ارسال شد.

در این مراسم علاوه بر اجرای نمایش و سرود بهداشتی توسط دانش آموزان ، استاندار و رییس سازمان آموزش و پرورش مازندران نیز در زمینه بهداشت در مكتب اسلام و قرآن سخنانی ایراد كردند.

مازندران دارای ‪ ۵۸۰‬هزار دانش آموز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha