سلامت نیوز : مدیر آموزش موسسه مطالعات تاریخی پزشكی، طب سنتی و مكمل دانشگاه تهران، گفت:‌ كارگاه آموزشی اطلاعات دارویی و توانمند سازی پزشكان و داروسازان و امتیاز باز آموزی برای شركت كنندگان و سخنرانان روز چهارشنبه آغاز شد.
 
فریده سلیمانی  به ایرنا، ،افزود: دستیاران دوره پی اچ تی طب سنتی، پزشكان عمومی و متخصصان طب سنتی و سایر متخصصان و پزشكان شركت كننده در این دوره ضمن دریافت گواهی شركت در این دوره ، 10 امتیاز بازآموزی و سخنرانان نیز از 12 امتیاز این دوره برخوردار خواهند شد.
مدیر آموزش موسسه مطالعات تاریخی پزشكی، طب سنتی و مكمل دانشگاه تهران ادامه داد: آشنایی با عوارض داروهای گیاهی و گیاهان دارویی، راهكارهای پیشگیری از عوارض استفاده از داروهای مختلف، آشنایی با مصرف و یا منع مصرف و احتیاط های مصرف گیاهان دارویی و ادویه در بارداری و شیردهی را از مهم ترین اهداف برگزاری این كارگاه آموزشی عنوان كرد.
سلیمانی ادامه داد: تداخل گیاهان دارویی با داروهای شیمیایی و غذاها، آشنایایی با گیاهان سمی و آشنایی با اصطلاحات، علایم و نشانه های بیماری از دیگر اهداف برگزاری این كارگاه دو روزه است.
وی ادامه داد: داروهای گیاهی در عین اینكه می توانند تاثیر مثبتی در سلامت و بهداشت جسم و روان افراد داشته باشند اما در صورت مصرف نادرست یا همزمان با داروهای گیاهی یا شیمیایی مختلف می توانند آثار سو داشته و حتی تاثیرات سمی داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha