شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 2328

رییس انجمن متخصصین ریه ایران روز شنبه نسبت به رشد سریع استعمال دخانیات و آلودگی هوا در كشور هشدار داد و از مسوولان خواست تا تدبیر عاجلی در این زمینه بیاندیشند.

هشدار برای رشد سریع استعمال دخانیات در ایران

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، دكتر"رضوان رضایی عدل" از استعمال دخانیات و آلودگی هوا به عنوان دو عامل مهم بیماری‌های ریوی در كشور یاد و گفت:در حال حاضر بیماری‌های ریوی از شایع‌ترین بیماری‌ها در ایران محسوب می‌شوند.

وی بیماری‌های ناشی از آلودگی هوا را تهدیدكننده سلامت شهروندان كلان شهرها دانست و تصریح كرد:افزایش سریع تعداد وسایل نقلیه‌ی موتوری، هجوم جمعیت به كلان شهرها و كمبود بارندگی از علت‌های اصلی آلودگی هوا هستند.

رضایی عدل افزود:اگر چه معضل آلودگی هوا در اكثر نقاط شلوغ دنیا وجود دارد، اما این مشكل زیست محیطی در كلان شهرهای ایران حادتر است به نحوی كه در سالهای اخیر تهران جزء آلوده‌ترین شهرهای جهان بوده است.

وی هشدار داد:تداوم این روند خطرناك موجب خواهد شد شیوع بیماری‌های ریوی در سالهای آتی به شدت افزایش یابد.

این متخصص بیماریهای ریوی گفت:جلوگیری از این تهدید جدی نیازمند توجه و همت مسوولان و فرهنگ‌سازی است.

رییس انجمن متخصصان ریه ایران همچنین استعمال دخانیات را یكی از عوامل اصلی افزایش شیوع سرطان ریه و بسیاری دیگر از بیماری‌های قلبی، عروقی و مغزی در كشور معرفی كرد.

او گفت:متاسفانه سن ابتلا به استعمال دخانیات در كشور به سرعت در حال كاهش است كه این حقیقتی تلخ و بسیار نگران‌كننده است.

به گزارش انجمن متخصصان ریه ایران، دكتر رضایی عدل تبلیغ برای ارتقای سلامت جامعه را بخشی از وظایف حرفه‌ای پزشكان دانست و گفت:دولت مسوول تامین سلامت مردم است،پس باید تمهیدات لازم را برای جلوگیری از شیوع استعمال دخانیات و نیز كاهش آلودگی هوا انجام دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha