یك متخصص تغذیه گفت: مصرف هویچ ، قارچ ، انار و چای سبز در فصل سرما، سیستم ایمنی بدن را برای پیشگیری از ابتلا به آنفلوانزای نوع A مقاوم می كند.

سلامت نیوز : یك متخصص تغذیه گفت: مصرف هویچ ، قارچ ، انار و چای سبز در فصل سرما، سیستم ایمنی بدن را برای پیشگیری از ابتلا به آنفلوانزای نوع A مقاوم می كند.
احمد مصلحی  در گفت و گو با ایرنا افزود:هویج منبع غنی از بتاكاروتن است و بتاكاروتن، مقاومت بدن را در مقابله با آنفلوانزای نوع A بالا می برد.
وی با بیان اینكه مصرف بالای هویج باعث می شود سلول های ایمنی بدن كه شامل سلول های كشنده طبیعی هستند، گسترده تر شوند، اظهار داشت: استفاده از قارچ موجب می شود سلول های كشنده طبیعی افزایش پیدا كند و در نتیجه، سیستم ایمنی بدن مقاوم تر می شود.
مصلحی تصریح كرد انار نیز بیشترین ظرفیت آنتی اكسیدانی را برای مهار یا خنثی سازی رادیكال های آزاد دارد و با داشتن این خاصیت می تواند با بیماری های مختلف از جمله آنفلوانزا مقابله كند.
این متخصص تغذیه اظهار داشت: در چای سبز نیز نوعی آنتی اكسیدان به نام كاتچین وجود دارد كه می تواند سلول های ایمنی بدن را افزایش دهد و طبق تحقیقات انجام شده، این ماده انتشار ویروس را كند می كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha