زیبایی و زیبا شدن امری پسندیده است، اما کارشناسان نسبت به آرایش روزانه و مداوم به خانم ها هشدار می دهند.

هشدار به بانوان: لوازم آرایش پیرتان می‌کند

سلامت نیوز: زیبایی و زیبا شدن امری پسندیده است، اما کارشناسان نسبت به آرایش روزانه و مداوم به خانم ها هشدار می دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامت آنلاین، استفاده مداوم از لوازم آرایش اثرات زیادی بر سلامتی دارد که به برخی از آنها در این نوشتار اشاره شده است:

چروکیدگی پوست

وقتی لوازم آرایشی را به صورت می زنید چربی طبیعی ،ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز پوست شسته می شود درنتیجه پوست شل وچروک شده و همین باعث می شود پیر به نظر برسید.

بنابراین از آرایش روزانه خودداری کنید تا جوانتر به نظر آیید.

جوش های مزاحم

بدترین چیزی که جوش های روی پوست را تغذیه می کند لوازم آرایش است ،لوازم ارایش برای رشد اکنه وجوش فضا ایجاد می کنند و از طرفی درمان جوشها اثراتی را روی پوست به‌جا می گذارد که زیبایی را کاهش می دهد.

عفونت چشم

چشم ها نسبت به لوازم آرایشی بسیار حساس هستند ، درست است که ریمل مژه ها را زیباتر می کند، اما ممکن  است باعث ریزش آن شود؛ خط چشم و سرمه را هم اگر هر روز استفاده کنید باعث خارش ،سوزش ،قرمزی ،خشکی آب چشم ،حساسیت و عفونت می شود. سایه چشم هم اگر وارد چشم شود عفونت را تشدید می کند.

اختلالات پوستی

اگر به طور منظم از کرم ها و پودرها استفاده می کنید، سدیم سولفات موجود در آن دیواره های محافظتی پوست راتا ۱۰ درصد کاهش می دهد، پس اگر احساس التهاب خارش قرمزی جوش کردید نشانه واضحی در توقف مصرف لوازم آرایشی است.

آلرژی پوستی

پارابن موجود در مواد آرایشی ریشه عفونت و آلرژی است، حتی مواد عطری به طور منفی با نور خورشید واکنش نشان می دهد و لکه های تیره ای روی پوست ایجاد می کند.

پف زیر چشم

اطراف چشم نسبت به مواد شیمیایی زودتر واکنش نشان می دهد، هیچکسی تیرگی های زیر چشم را دوست ندارد ، مطالعات نشان داده علاوه برخواب نامنظم، مواد آرایشی نقش مهمی را درپف زیر چشم دارد که پوشاندن آن با آرایش باعث تشدید می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha