هوای شهر تهران امروز یکشنبه با قرار گرفتن شاخص به روی عدد ۱۴۸ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته است.

استمرار ناسالم بودن هوا برای گروه‌های حساس در تهران/ تصمیم گیری کمیته اضطرار برای تعطیلی مدارس در روز سه شنبه

سلامت نیوز: هوای شهر تهران امروز یکشنبه با قرار گرفتن شاخص به روی عدد ۱۴۸ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته است.
                      
به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، طی روز‌های گذشته، هوای شهر تهران همواره در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشته و در مواردی نیز کیفیت هوا برای تمام گروه‌ها ناسالم شده است.

از روز دوشنبه ۲۲ آذرماه که کیفیت هوا با قرار گرفتن به روی عدد ۹۵ در شرایط سالم قرار داشت، در روز‌های بعدی میزان ذرات معلق کمتر از دو نیم میکرون موجود در هوای پایتخت بیش از عدد ۱۰۰ بوده است.

با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته به این خاطر که سرعت باد طی امروز و فردا ۲۸ آذرماه در هوای تهران چندان زیاد نخواهد بود، پیش بینی می‌شود آلودگی هوای پایتخت همچنان ادامه داشته باشد.


در شرایطی که هوا برای گروه‌های حساس ناسالم اعلام می‌شود، سالمندان، کودکان، زنان باردار، بیماران قلبی و ریوی باید از تردد‌های غیر ضروری در سطح شهر خودداری کنند.

در این رابطه بخوانید: افزایش حملات آسم افراد بیمار در روز‌های آلوده سال

بیشتر بخوانید: روز‌های آلوده چه ماسکی استفاده کنیم

آلودگی هوای شهر تهران، مدارس پایتخت را نیز به تعطیلی کشانده است.

بر این اساس، روز گذشته مدارس مقطع ابتدایی پایتخت تعطیل بود و امروز دانش آموزان تمام مقاطع تحصیلی تعطیل شده اند.

روز گذشته، علاوه بر تعطیلی مدارس کمیته اضطرار آلودگی هوا مصوبات دیگری نیز داشت.
بر این اساس، محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد تا ساعت ۱۹ اعلام شد و فروش مجوز آرم طرح ترافیک روزانه ممنوع شد.

امروز طرح زوج و فرد وسایل نقلیه از درب منازل اجرا شده است.



در رابطه با احتمال تشکیل کمیته اضطرار آلودگی هوا و تعطیلی احتمالی مدارس در روز سه شنبه، محمد رستگاری معاون پایش سازمان محیط زیست استان تهران به خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان گفت: در حال حاضر شاخص کیفیت آلودگی هوای شهر تهران به روی عدد ۱۴۸ قرار گرفته است. در این شرایط هوای برای گروه‌های حساس آلوده است.

وی افزود: البته به دلیل سرعت اندک باد، پیش بینی می‌شود امروز نیز با انباشت آلاینده‌ها در هوا مواجه باشیم و این احتمال وجود دارد که هوای پایتخت برای تمام گروه‌ها ناسالم اعلام شود.

معاون پایش سازمان محیط زیست استان تهران از احتمال برپایی جلسه کمیته اضطرار خبرداد و تصریح کرد: امروز نیز در شرایطی که در ساعات آینده با افزایش آلاینده‌ها در هوا مواجه باشیم، کمیته اضطرار تشکیل شده و در این کمیته برای تعطیلی مدارس در روز سه شنبه تصمیم گیری خواهد شد.

رستگاری تاکید کرد: سلامت گروه‌های مختلف جامعه برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است و تمام تصمیمات اتخاذ شده در کمیته اضطرار نیز به منظور تامین سلامت شهروندان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha