هنگامی که موضوع جوان باقی ماندن مطرح می شود، فعال باقی ماندن تنها به جنبه جسمانی محدود نمی شود، بلکه جنبه های اجتماعی زندگی را نیز در بر می گیرد.

5 تغییر ساده در سبک زندگی برای تجربه عمر طولانی

سلامت نیوز: هنگامی که موضوع جوان باقی ماندن مطرح می شود، فعال باقی ماندن تنها به جنبه جسمانی محدود نمی شود، بلکه جنبه های اجتماعی زندگی را نیز در بر می گیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از عصر ایران، حتی اگر اکسیری برای تجربه زندگی بیش از 100 سال وجود نداشته باشد، اما بخش قابل توجهی از قدرت سن همچنان در دستان شما قرار دارد.

به گزارش "تودی"، احتمالا نخستین چیزی که برای تجربه عمر طولانی در ذهن شما نقش می بندد، تغذیه سالم است، که البته یکی از کلیدی‌ترین عوامل محسوب می شود. اما بررسی ها نشان داده اند که در کنار تغذیه، سالم‌ترین افراد آنهایی هستند که زندگی معناداری داشته و به آن متعهد هستند. این افراد به سختی کار می کنند، به خانواده خود اهمیت می دهند و روابط نزدیک، پایدار، و مسئولانه را شکل می دهند.

در همین راستا، برای تجربه عمر طولانی‌تر می توانید برخی تغییرات در سبک زندگی خود را مد نظر قرار دهید که در ادامه به موثرترین آنها اشاره می شود.

از صندلی خود فاصله بگیرید

شواهد علمی بسیاری نشان داده اند که فعالیت جسمانی یکی از عوامل کلیدی برای عمر طولانی است، اما برای تحقق این هدف نیازی به حضور مداوم در باشگاه یا دویدن در مسابقات ماراتن نیست.

حتی انجام ورزش حرفه ای و رسمی ضروری نیست، اما اگر به این کار علاقمند هستید می توانید به آن ادامه دهید. در حقیقت، فعال نگه داشتن بدن یا افزایش سطح فعالیت جسمانی عامل کلیدی محسوب می شود. بر همین اساس، حتی پیاده روی های منظم روزانه و پرهیز از یک سبک زندگی کم تحرک نیز می توانند به شما در تجربه عمری طولانی‌تر کمک کنند.

از چالش در محیط کار و فراتر از آن لذت ببرید

افراد بسیاری فکر می کنند برای دستیابی به سلامت خوب باید زندگی را آسان بگیرند، از سخت کار کردن پرهیز کنند و زمان زیادی را در تعطیلات و سفرهای تفریحی سپری کنند، اما کشفیات پژوهشگران عکس این شرایط را نشان می دهد.

افرادی که به سختی کار می کنند و به موفقیت های بسیاری دست می یابند - افراد متعهد و موفق - از بسیاری جهات شکوفا می شوند. این باور وجود دارد که استرس روزانه چیز بدی است و این نوع نگرانی ناسالم است. اما باید به این نکته اشاره داشت که اختلال فیزیولوژیکی مزمن مشابه با چیزی مانند سخت کار کردن، چالش های اجتماعی یا شغل های چالش برانگیز نیست.

حضور در شغلی چالش برانگیز در محیطی که از شما پشتیبانی می شود و دسترسی به ابزارهای مناسب وجود دارد می تواند بسیار سالم نیز باشد. اما اگر در یک فضای کاری خصمانه با توانایی محدود در انجام وظیفه خود گرفتار شده اید، ممکن است زمان تغییر شغل فرا رسیده باشد.

با دیگران در ارتباط باشید

هنگامی که موضوع جوان باقی ماندن مطرح می شود، فعال باقی ماندن تنها به جنبه جسمانی محدود نمی شود، بلکه جنبه های اجتماعی زندگی را نیز در بر می گیرد. در ارتباط بودن با اعضای خانواده که پشتیبان شما هستند، انجام برخی کارها به همراه دوستان و کمک به دیگران، چه در محل کار یا در قالب فعالیت های داوطلبانه، می توانند در تجربه عمری طولانی‌تر موثر باشند.

ازدواج را مد نظر قرار دهید

افرادی که رابطه ای پایدار و رضایت بخش با همسر خود دارند، به طور معمول سالم‌تر هستند.

اما زنانی که از یک رابطه ضعیف و ناخوشایند با همسر خود خارج می شوند و ازدواج نمی کنند شرایط بهتری را تجربه می کنند. این حالت برای زنان بیوه نیز صادق است.

اما چرا زنان پس از طلاق یا بیوه شدن از طول عمر بالایی برخوردار هستند؟ روابط اجتماعی خوب، به طور معمول با زنان دیگر یا گروه های اجتماعی یا فرزندان، عامل کلیدی در این زمینه است.

با افراد سالم دوست باشید

یکی از بهترین روش ها برای این که یک زندگی سالم و طولانی را تجربه کنید این است که با افرادی سالم، فعال و متعهد در زندگی خود در ارتباط باشید. پیوستن به گروه های اجتماعی و حضور در فعالیت های تفریحی یا سفرهای کوتاه شما را به سمت فعالیت های سالم دیگر هدایت خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha