محققان اعلام كردند واكنش نشان ندادن كودكان یك ساله به شنیدن نام خود، می‌تواند نشانه هشداردهنده ای از اوتیسم و یا دیگر مشكلات مربوط به رشد آنان باشد.

عدم واكنش كودكان نسبت به اسم خود می‌تواند نشانه اولیه‌ای از اوتیسم باشد

به گزارش سلامت نیوز از خبرروز سه شنبه پایگاه اینترنتی رویترز، به اعتقاد پژوهشگران دانشگاه كالیفرنیا شناسایی زودهنگام اوتیسم انجام اقداماتی در رابطه با این مشكل را میسر می‌سازد كه این اقدامات نوید نتایج مثبتی را می‌دهند.

در این تحقیق كه نتایج آن در شماره آوریل نشریه "‪Adolescent Medicine‬ ‪ "Archives of Pediatrics and‬به چاپ رسیده است، ‪ ۱۰۱‬كودك یك ساله را كه خواهر یا برادرشان اوتیسم داشته و در خطر ابتلا به این بیماری بودند، مورد بررسی قرار دادند. دانشمندان این كودكان را با ‪ ۴۶‬كودك هم سن كه در معرض خطر ابتلا به این اختلال ذهنی قرار نداشتند، مورد مقایسه قرار دادند.

پژوهشگران در این تحقیق ضمن سرگرم كردن كودكان با یك اسباب‌بازی كوچك، آنها را با صدای رسا و واضح صدا كردند. بر اساس این تحقیق، همه كودكان در گروه كم خطر پس از یك یا دوبار صدا زدن، از خود واكنش نشان دادند اما این درصد در كودكان گروه پر خطر ‪ ۸۶‬درصد بود.

پس از دو سال تحقیق، دانشمندان دریافتند سه چهارم كودكانی كه در سن دوازده ماهگی نسبت به اسم خود واكنش نشان نداده بودند، در سن دو سالگی دچار مشكلات مربوط به رشد بودند.

اوتیسم یك اختلال پیچیده مغزی است كه در توانایی فرد برای گفتگو و برقراری ارتباط با دیگران اختلال ایجاد می‌كند.

در این گزارش آمده است هرچند این آزمایش تمامی كودكانی را كه درمعرض خطر مشكلات مربوط به رشد هستند، شناسایی نمی‌كند، اما این آزمایش آسان و كم‌هزینه است و شاید پزشكان مایل باشند آن را به معاینات كلی یك سالگی كودكان بیافزایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha