نشست بررسی برنامه غنی‌سازی نان با ویتامین D با حضور کارشناسان معاونت بهداشت وزارت بهداشت و پروفسور ابراهیم المدفا - رییس سابق انجمن بین المللی علوم تغذیه (IUNS) و رییس دپارتمان تغذیه دانشگاه وین و سازمان جهانی بهداشت در انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور برگزار شد.

تاکید بر غنی‌سازی آرد گندم جهت مقابله با کمبود ویتامین D در کشور

سلامت نیوز:نشست بررسی برنامه غنی‌سازی نان با ویتامین D با حضور کارشناسان معاونت بهداشت وزارت بهداشت و پروفسور ابراهیم المدفا - رییس سابق انجمن بین المللی علوم تغذیه (IUNS) و رییس دپارتمان تغذیه دانشگاه وین و سازمان جهانی بهداشت در انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور برگزار شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در این نشست دکتر هدایت حسینی، رییس انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور با تاکید بر اهمیت پرداختن به کمبود گسترده ویتامین D بیان کرد: کمبود ویتامین D از مشکلات شایع در سراسر دنیا است و ایران نیز از این امر مستثنی نیست. 

وی با اشاره به اینکه داده‌های برنامه ملی مراقبت غذا و تغذیه (Food and Nutrition Surveillance) که از سال ۱۳۹۲ به همت محققان انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی در کشور آغاز شده است، افزود: این داده‌ها حاکی است که بیش از ۷۰ درصد کودکان و بزرگسالان ایران مبتلا به درجات مختلفی از کمبود ویتامین D هستند.

رییس انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور افزود: برای تحقق اهداف توسعه پایدار، وزارت بهداشت در قالب برنامه‌های مشترک با سازمان جهانی بهداشت، برنامه غنی‌سازی مواد غذایی با ویتامین D را در اولویت قرار داده است.

براساس این گزارش پروفسور المدفا - رییس سابق انجمن بین‌المللی علوم تغذیه (IUNS) و رییس دپارتمان تغذیه دانشگاه وین گزارشی از وضعیت ویتامین D در سایر کشورها و راهکارهای موفق برخی کشورها در مقابله با کمبود این ویتامین ارائه کرد و همچنین دکتر نیستانی، مدیر گروه تحقیقات تغذیه انستیتو نیز گزارشی از تجربه موفق این مجموعه در غنی سازی آرد با ویتامین D ارائه کرد.

گفتنی است در این جلسه به استفاده از غنی سازی اجباری مواد غذایی به خصوص آرد گندم به عنوان راهکار بهینه مقابله با کمبود گسترده ویتامین D تاکید شد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha