خبر شیوع استفاده کیک توهم‌زا طی روزهای گذشته در فضای مجازی دست به دست می‌شد این در حالی است که سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر این موضوع را تایید نمی‌کند و معتقد است تنها یک مورد از فروش کیک توهم‌زا گزارش شده و این موضوع به هیچ وجه فراگیر نبوده است.

کیک توهم‌زا از فضای مجازی تا واقعیت

سلامت نیوز:خبر شیوع استفاده کیک توهم‌زا طی روزهای گذشته در فضای مجازی دست به دست می‌شد این در حالی است که سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر این موضوع را تایید نمی‌کند و معتقد است تنها یک مورد از فروش کیک توهم‌زا گزارش شده و این موضوع به هیچ وجه فراگیر نبوده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  آنا، این خبر در حالی واکنش‌های زیادی را به همراه داشت که در اطلاعات تکمیلی آن آمده بود دو الی سه گرم از این کیک می‌تواند دو فرد را به صورت کامل متوهم کند و این دست کیک‌های حاوی مواد توهم‌زا به صورت گسترده در میان مصرف‌کنندگان مورد استقبال قرار گرفته است.

پرویز افشار سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره این اظهارات به خبرنگار آنا گفت:‌ مردم بهتر است این گونه اطلاعات را از ستاد رسمی مبارزه با مواد مخدر پیگیری کنند زیرا این موضوع به هیچ وجه عمومیت ندارد و در کشور یک فرد سودجو اقدام به فروش این کیک کرده است.

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌های جمعی و صدا و سیما نباید باعث تشویش اذهان عمومی بشوند، اضافه کرد: ارائه این سبک اخبار اعتماد مردم را خدشه‌دار و آرامش آنها را بر هم می‌زند همانطور که چند وقت پیش موضوع دستمال مرطوب مطرح شد در حالی که این موضوع اصلا عمومیت نداشته و مربوط به مدت‌ها قبل می‌شد.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه ترکیبات ماریجوآنا، حشیش، علف، گل از راه تدخین یا به اصطلاح مصرف سیگاری مورد استعمال قرار می‌گیرد، عنوان کرد: این مواد توهم‌زا می‌توانند به صورت خوراکی نیز مورد استفاده قرار گیرند اگرچه کمتر در این سبک مورد استفاده قرار می‌گیرد و حال فرد سودجویی با این دست مواد اقدام به تولید کیک کرده و با قیمت گزافی آن را به فروش رسانده است.

وی با بیان اینکه این ترکیبات توهم‌زا کمتر به صورت خوراکی مورد استفاده قرار می‌گیرند و عمومیت ندارند، تاکید کرد: اگر مردم به صورت کلی هر موادی را اعم از خوراکی و دارویی از مکان‌های رسمی تهیه کنند به طور حتم با مشکل روبرو نخواهند شد.

افشار با تاکید بر اینکه این دست مواد توهم‌زا در قالب کیک حتما در قنادی‌های معتبر به فروش نخواهد رسید، گفت:‌ این موضوع در فضای مجازی سر و صدای زیادی به پا کرد در حالی که به هیچ وجه عمومیت نداشت. رسانه‌های جمعی باید یاد بگیرند که از فضای مجازی به عنوان یک فضای پیشگیرانه استفاده کنند همان‌گونه که در زلزله اخیر از این فضا به خوبی استفاده شد و اطلاع‌رسانی‌های کافی صورت گرفت.

وی در پایان تاکید کرد که اگر افراد هر چیزی را در جای خود و از مکان خود تهیه کنند به طور حتم به مشکل برنخواهند خورد مثلا بانوان به سالن آرایش می‌روند و از آنجا داروهای آمفتامین و متان‌فتامین برای لاغری تهیه می‌کنند که این به طور حتم اقدام غلطی است توجه افراد و خانواده‌ها در پیشگیری از اعتیاد صد در صد موثر خواهد بود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha