می‌خواهید تغییری در زندگی‌تان بدهید؟ از کارمندی صرف و انجام کارهای از پیش تعیین‌شده فاصله بگیرید و ردپای خلاقیت را به زندگی‌ کاری و شخصی‌تان وارد کنید؟

خوش‌فکرها، چطور زندگی می‌کنند؟

سلامت نیوز: می‌خواهید تغییری در زندگی‌تان بدهید؟ از کارمندی صرف و انجام کارهای از پیش تعیین‌شده فاصله بگیرید و ردپای خلاقیت را به زندگی‌ کاری و شخصی‌تان وارد کنید؟


به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، باید بدانید که ذهن برنامه‌پذیری که عادت به انجام دستورهای تعیین‌شده دارد، مجال یافتن ایده‌های تازه را از شما می‌گیرد.
شاید بارها و بارها از خود پرسیده باشید که آدم‌های خلاق، چطور کار و زندگی می‌کنند؟ چطور به ایده‌های ساده اما ناب می‌رسند و نمی‌گذارند کسالت و روزمرگی، همه زندگی‌شان را در خود فرو ببرد؟ ما در ادامه این مطلب، به سوال شما پاسخ می‌دهیم.


اولویت‌شان، خوشحالی است

آدم‌های خلاق، خنده را از لب‌های‌شان حذف نمی‌کنند. آنها همیشه برای خوشحال‌کردن خودشان برنامه‌ای دارند و به افسردگی، روی خوش نشان نمی‌دهند. ذهن آرام و روان سالم این افراد، توان‌شان را برای فکرکردن به ایده‌های تازه، بیشتر می‌کند و ذهن‌شان را بارور می‌سازد.


24 ساعت، کار نمی‌کنند
برخلاف آدم‌های عشق کاری که حتی در خواب هم خواب کارشان را می‌بینند، آدم‌های خلاق، همه لحظات روز را مشغول کارکردن نیستند. آنها به عرض زندگی، به اندازه طول زندگی اهمیت می‌دهند و لحظاتی نه چندان اندک از روز را، به استراحت، تفریح، وقت‌گذراندن با خانواده و خلاصه انجام اموری که اثری از کار و درآمدزایی در آن نیست، اختصاص می‌دهند.


در فضای دلخواه‌شان کار و زندگی می‌کنند
از میز کار گرفته تا سالن نشیمن خانه آدم‌های خلاق، فضایی متناسب با حال و هوای آنها دارد. خلاق‌ها همیشه در هر محیطی -حتی اگر داشبورد خودروی‌شان باشد- ردی از خود به جا می‌گذارند و روحیات، علائق و انگیزه‌های‌شان را به محیطی که در آن زندگی و کار می‌کنند، می‌آورند.


روی خط صاف، راه نمی‌روند
خلاق‌ها یک خیابان اصلی را برای پیش‌رفتن انتخاب می‌کنند، اما در مسیر عبور از آن، مدام از کوچه‌های فرعی می‌گذرند. آنها همیشه راه‌های تازه‌ای را امتحان می‌کنند و از ریسک‌کردن و شکست‌خوردن، هراسی ندارند. البته خلاق‌ها معمولا فکر همه‌جای کار را می‌کنند و اجازه نمی‌دهند که ریسک‌های بدون فکر و بزرگ، همه دستاوردهای‌شان را به باد دهد.


سالم زندگی می‌کنند
حفظ سلامت جسم و روان، برای آدم‌های خلاق یک اصل است. آنها سالم غذا می‌خورند، ورزش می‌کنند و با انجام بررسی‌های دوره‌ای، از سلامت جسم‌شان مطمئن می‌شوند.


یک‌جا نمی‌نشینند
آدم‌های خلاق، روی یک نقطه ثابت زندگی نمی‌کنند. آنها با سفررفتن، حضور در جمع‌های مختلف و معاشرت با آدم‌های متفاوت، دامنه نگاه‌شان را وسیع‌تر می‌کنند و مدام خود را در معرض مواجهه با عقاید متفاوت و موقعیت‌های تازه قرار می‌دهند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha