مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشوراز اجرای طرح مراقبت مشارکتی سازمان بهزستی کشور از ابتدای امسال خبر داد و گفت: در طی اجرای این برنامه 60 کودک به خانواده‌های واگذار شده و همچنین در پی زلزله کرمانشاه 91 کودک بی سرپرست شدند.

بی سرپرست شدن 91 کودک در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه

سلامت نیوز: مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشوراز اجرای طرح مراقبت مشارکتی سازمان بهزستی کشور از ابتدای امسال خبر داد و گفت: در طی اجرای این برنامه 60 کودک به خانواده‌های واگذار شده و همچنین در پی زلزله کرمانشاه 91 کودک بی سرپرست شدند.

به گزارش سلامت نیوز، محمد نفریه، مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با آنا در مورد واگذاری کودکان بد سرپرست به امین موقت اظهار کرد: هم اکنون بیش از ۷۵ درصد کودکان بهزیستی بدسرپرست هستند که تحت پوشش بهزیستی کشور حمایت و نگهداری می‌شوند.

وی از اجرای طرح مراقبت مشارکتی سازمان بهزستی کشور خبر داد و گفت: سازمان بهزیستی کشور از ابتدای امسال طرح مراقبت مشارکتی را به صورت پایلوت در 5 استان آغاز کرده است، در این طرح از ابتدای سال تاکنون 60 فرزند به خانواده‌ها واگذار شده که در صورت موفقیت طرح در سراسر کشور نیز توسعه خواهد یافت.

مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور در مورد آمار کودکان بی سرپرست در زلزله کرمانشاه گفت: متاسفانه در زلزله اخیر استان کرمانشاه 91 کودک یکی از سرپرستان خانوار و یا والدین خود را از دست دادند به طوری که براساس آخرین آمار ارائه شده به سازمان بهزیستی کشور 31 کودک مادر،47 کودک نیز پدر و 13 کودک هر دو والد خود را در زلزله کرمانشاه از دست داده‌اند و به نظر می‌رسد همچنان نیز احتمال افزایش آمار بی سرپرست شدن کودکان وجود داشته باشد.

نفریه آمار ارائه شده را قطعی و نهایی ندانست و گفت: در روزهای آینده آمار نهایی کودکان بی سرپرست در زلزله کرمانشاه از سوی اداره کل بهزیستی استان اعلام می‌شود.

این مقام مسئول در سازمان بهزیستی کشور در مورد آینده واگذاری این کودکان اظهار کرد: می‌کوشیم تا کودکانی که پدر و مادر خود را در زلزله از دست داده‌اند در خانواده‌های جایگزین ساماندهی کنیم، براین اساس در خانواده‌های درجه یک و اقوام نزدیک به دنبال حامی برای این کودکان هستیم و همچنین ماهانه 370هزار تومان به ازای نگهداری و مراقبت از هر کودک بی سرپرست به خانواده حامی پرداخت می‌شود تا برای تامین هزینه‌ها و نگهداری کودکان دچار مشکل نشوند.

وی با اشاره به اینکه بودجه این برنامه از سوی سازمان بهزیستی کشور پیش بینی شده و به خانواده جایگزین اختصاص می‌یابد، افزود: در صورتی که برای این کودکان زلزله زده و بی سرپرست خانواده‌ جایگزین و حامی وجود نداشته باشد وی به مراکز نگهداری کودکان سازمان بهزیستی کشور انتقال یافته و در آن مراکز تحت مراقبت و نگهداری قرار می‌گیرد.

نفریه با اشاره به قانون جدید فرزندخواندگی یادآور شد: با توجه به اینکه در قانون جدید فرزندخواندگی می‌توان فرزندان بی سرپرست زیر 16 سال را به فرزندخواندگی واگذار کرد برهمین اساس در صورتی که سن آنها مناسب باشد به فرزندخواندگی واگذار می‌شود که تاکنون یک فرزند 17 ساله زلزله زده بی سرپرست خانواده در بین این کودکان بود که خانواده جایگزین نداشت و هم اکنون به مراکز نگهداری بهزیستی منتقل شده است.

این مقام مسئول در سازمان بهزیستی کشور در مورد زنانی که در حین زلزله خانواده خود را از دست داده‌اند، افزود: سازمان بهزیستی کشور با مشارکت و همکاری مراکز خیریه خانه‌های پیش ساخته‌‌ای برای این زنان و فرزندانشان در نظر گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha