رئیس کمیته علمی کنگره اروپایی، آسیایی گفت: 6 هزار گزارش عوارض ناخواسته و نامطلوب دارویی در سال گذشته به سازمان غذا و دارو رسیده است.

6 هزار گزارش عوارض نامطلوب دارویی به سازمان غذا و دارو رسید

سلامت نیوز: رئیس کمیته علمی کنگره اروپایی، آسیایی گفت: 6 هزار گزارش عوارض ناخواسته و نامطلوب دارویی در سال گذشته به سازمان غذا و دارو رسیده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، فرزاد پیرویان، در نشست خبری فارماکواپیدمیولوژی در دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بدون اشاره به نوع عوارض ناخواسته و نامطلوب این داروها، افزود: متوسط جهانی گزارش دهی عوارض ناخواسته و نامطلوب دارویی در جهان، چهار هزار و 500 تا پنج هزار مورد است بنابراین گزارش دهی در ایران بالاتر از متوسط جهانی است که خوب است.
وی خاطرنشان کرد: اطلاعات گزارش دهی عوارض ناخواسته و نامطلوب دارویی در سازمان غذا و دارو، جمع آوری و تحلیل می شود و اگر گزارش عوارض ها بیش از حد استاندارد باشد، آن دارو از زنجیره تامین، خارج و جمع آوری خواهد شد.
وی تاکید کرد: تمام شرکت های تولیدکننده، واردکننده و تامین کننده موظف هستند تا همه گزارش های مربوط به ایمنی دارو را به واحد نظارتی سازمان غذا و دارو در قالب پرونده مشخص اطلاع دهند که البته ضعف هایی در این بخش داریم.
رئیس کمیته علمی کنگره اروپایی ، آسیایی فارماکواپیدمیولوژی اظهارداشت: کنترل کیفی بعد از ورود دارو به بازار نیز انجام می شود و بدون آنکه شرکت دارویی متوجه شود، به عنوان مصرف کننده برخی داروها از سوی سازمان غذا و دارو خریداری شده و از نظر ایمنی، آزمایش می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha