معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: از آنجا که عوارض اکثر داروها به صورت پوستی بروز می کنند ارتباط تنگاتنگی بین عوارض پوستی داروها و علم فارماکواپیدمیولوژی وجود دارد.

بیشترین عوارض داروها به صورت پوستی خود را نشان می‌دهند

سلامت نیوز:معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: از آنجا که عوارض اکثر داروها به صورت پوستی بروز می کنند ارتباط تنگاتنگی بین عوارض پوستی داروها و علم فارماکواپیدمیولوژی وجود دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،جمشید سلام زاده معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درخصوص عوارض مصرف غیرمنطقی دارو در کشور اظهار داشت: درحال حاضر در کشور ما بانک های اطلاعاتی که به صورت علمی طراحی شده باشد وجود ندارد آمار دقیقی از مراجعت ها به دلیل عوارض مصرف غیرمنطقی داروها وجود ندارد.

وی تصریح کرد: به همین دلیل نمی توان گفت چند درصد مراجعات به دلیل عوارض ناشی از داروها بوده و این عوارض بیشتر از چه نوعی بوده است.

این داروساز تصریح کرد: به صورت کلی غالب داروها عوارضی که ایجاد می کنند عوارض پوستی است به همین دلیل ارتباط تنگاتنگی بین عوارض پوستی داروها و علم فارماکواپیدمیولوژی وجود دارد.

سلام زاده در پایان گفت: در راستای کاهش عوارض دارویی اقدامات خوب و مناسبی در سازمان غذا و دارو صورت گرفته است و راه اندازی مرکز ملی که در زمینه واکنش های نامطلوب دارویی فعالیت داشته باشد می تواند کمک زیادی به کاهش و شناسایی این عوارض کند.



 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha