یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 2341

یكی از اعضای هیات مدیره انجمن باروری و ناباروری ایران با بیان این كه استرس، آلودگی هوا و قرار گرفتن بیش از حد در معرض اشعه‌هایی مانند اشعه تلفن همراه از عوامل اصلی افزایش آمار نازایی در كشور است، ‌بر لزوم توجه به درمان عوامل زمینه ساز نازایی در كودكان تاكید كرد و گفت:‌ هم اكنون پوشش بیمه‌ای درمان نازایی از عمده نیازهای رفع این معضل در كشور است.

بیماریهای مقاربتی شایع ترین علت ناباروری در جهان

به گزارش سلامت نیوز دكتر سید مهدی احمدی در گفت وگو با (ایسنا)، با اعلام این كه نازایی نه تنها بیماری جسمی بلكه یك معضل روانی جدی نیز است، ‌گفت: در حال حاضر درمان ناباروری مانند جراحی پلاستیك و زیبایی یك عمل جراحی لوكس محسوب می‌شود. از این رو درمان این مشكل جدی كه عامل جدایی بسیاری از زوج‌های جوان محسوب می‌شود تحت پوشش سازمان‌های بیمه گر قرار نگرفته و از سوی هیچ ارگانی نیز حمایت نمی‌شود.

وی افزایش مواد آلوده كننده به ویژه سرب در هوا، گسترش تماس با اشعه تلفن همراه، استفاده بیش از حد از وسایلی مانند ماكروویو یا استرس بیش از اندازه را از عوامل اصلی افزایش آمار ناباروری در زندگی مدرن شهری خواند و در خصوص لزوم توجه به پیشگیری از ایجاد نازایی بیان كرد: متخصصان نوزادان وظیفه دارند كه نوزادان را به محض تولد معاینه كنند تا اگر برای مثال در نوزادان پسر بیضه‌ها در داخل شكم پنهان بود هورمون درمانی یا در صورت نیاز عمل جراحی صورت گیرد.

عضوهیات مدیره انجمن باروری و ناباروری ایران با اعلام این كه زمان لازم برای انجام اعمال جراحی پیشگیری از نازایی در كودكان حداكثر زیر 7 سالگی است، درباره شایع ترین علت ناباروری در ایران اظهار داشت: عمده ترین دلیل نازایی در كشور اختلالات تخمك گذاری، ‌تخمدان‌های پلی كیستیك و آندومتریوز است.

وی در پایان شایع ترین علت نازایی در جهان را بیماریهای مقاربتی عنوان كرد و گفت: متاسفانه به دلیل رواج فرهنگی نادرست،‌ بسیاری از مردان حاضر به انجام اقدامات درمانی نازایی نیستند و عمدتا علت این عارضه از زنان شناخته می‌شود. این در حالیست كه هم اكنون علت نازایی در دنیا به طور مساوی بین زنان و مردان تقسیم می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha