یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 2343

به جز در چند ماه اول زندگی، عفونت های سیستم ادراری و کلیه ها در دختربچه ها بیشتر بروز می کند.

عفونت ادراری در کودکان وابسته به جنس است


به گزارش سلامت نیوز دکتر آرش رحمانیان متخصص بیماری‌های عفونی اطفال در گفت وگو با  ایسنا اظهار داشت: علت بروز عفونت های سیستم ادراری درکودکان مونث، به دلیل کوتاه بودن مجرای ادراری آنان است؛ چرا که میکروب ها راحت تر می توانند از ناحیه تناسلی و پیشاب‌راه به مثانه و کلیه ها برسند؛ ضمن آنکه یکی دیگر از دلایل مهم ابتلا به این بیماری در کودکان رعایت نکردن طریقه شستشوی کودک پس از دفع مدفوع است.

وی با اعلام این که در پسران احتمال ابتلا به عفونت ادراری در صورت ختنه کاهش می یابد، اعلام داشت: حتی چنانچه عمل ختنه پس از چهار سالگی انجام پذیرد در کاهش ابتلا این کودکان به عفونت های ادراری موثر واقع می شود.

این متخصص یکی از علائم ابتلا کودک به عفونت ادراری را بد بوشدن ادرار دانست و گفت: البته تغییر بوی ادرار ممکن است به دلایل دیگری از جمله مواد غذایی مصرفی یا داروهای مصرفی مرتبط باشد اما بهتر آن است در صورت تند بودن بوی ادرار خصوصا در شیرخواران با پزشک در خصوص عفونت ادراری مشورت شود.

دکتر رحمانیان همچنین یکی ازدلایل ابتلا به عفونت ادراری را نگه داشتن ادرار عنوان و تصریح کرد: بنابراین لازم است والدین دراین خصوص توجه ویژه ای را مبذول دارند که این مورد در دختربچه‌هایی که به مهدکودک یا مدرسه می روند از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی در پایان راه تشخیص عفونت ادراری را آزمایش ادرار دانست و گفت: البته بی اشتهایی یا حتی گوشه گیری نیز می تواند از علایم اولیه ابتلا به عفونت ادراری باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha