عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت:‌ انجمن پرستاری شرایط جلوگیری از جذب کمک بهیاران، بهیاران و نیروهای آموزش دیده در بیمارستان ها را ندارد.

انجمن پرستاری نمی تواند مانع جذب کمک بهیاران شود

سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت:‌ انجمن پرستاری شرایط جلوگیری از جذب کمک بهیاران، بهیاران و نیروهای آموزش دیده در بیمارستان ها را ندارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محمد نعیم امینی فرد با اشاره به اینکه وزارت بهداشت ازحقوق کافی برای پذیرش و تربیت نیروی متخصص بهیار و کمک بهیار برخوردار است، گفت:‌ وزارت بهداشت درجذب بهیار و کمک بهیار می تواند از نظرات مشورتی مجامع تخصصی مانند انجمن پرستاران استفاده کند، اما موضوع مهم تر درحال حاضر همراهیاران بیمار در بیمارستان ها است، زیرا این افراد به موارد درمانی آشنایی نداشته و حضورشان در مراکز درمانی تنها مخل اقدامات درمانی است.

وی افزود:‌ تربیت نیروهایی که حداقل توانمندی های تخصصی درحوزه درمان دارند، به عنوان همراهیاران بیمار و سرویس دهی این افراد به چند بیمار ضروری است، یعنی این افراد باید حلقه ای بین کادر  ارایه دهنده درمان و خدمت گیرنده دربیمارستان ها باشند؛ بنابراین این موضوع  راه حلی است که باید به شکل پایلوت اجرا و درصورت اثبات سودمندی به شکل گسترده اجرایی شود.

امینی فرد با بیان اینکه بدون سنجش و اجرای پایلوت نباید طرح همراهیاران بیمار دربیمارستان ها اجرایی شود، تصریح کرد:‌ جزء‌ اختیارات ذاتی وزارت بهداشت است تا در هرحوزه ای از جمله کمک بهیار و بهیار نیروی مورد نیاز خود را جذب کند، بنابراین انجمن پرستاری شرایط جلوگیری از جذب کمک بهیاران، بهیاران و نیروهای آموزش دیده در بیمارستان ها را ندارد.

وی با اشاره به اینکه کمک بهیاران و بهیاران بین ۶ ماه تا یکسال دوره های تخصصی را فرا گرفتند، گفت:‌ درست است که این افراد آموزش های آکادمیک را فرانگرفتند، اما به طورحتم باید سیلابس آموزشی را داشته و صلاحیت آنها باید احراز شود؛ اما تعیین کننده ذی صلاح و عدم آن برعهده وزارت بهداشت و درمان است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه نهاد اعتباربخش به موسسات آموزشی و دوره های آموزشی وزارت بهداشت است، افزود: ‌این وزارتخانه می تواند در روند اعتباربخشی به دوره های آموزشی از نظرات مشورتی انجمن های تخصصی بهره بگیرد، اما این نظر مشورتی بوده و اجرایی نیست.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha