اضافه کردن لیمو یا آبلیمو به آب، آن را قلیایی‌ می‌کند که برای دستگاه گوارش مفید است.

این مواد غذایی را با هم نخورید/ محافظت از دندان‌ها با چای سبز

سلامت نیوز: اضافه کردن لیمو یا آبلیمو به آب، آن را قلیایی‌ می‌کند که برای دستگاه گوارش مفید است.

محافظت دندان‌ها با چای سبز

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ چای سبز به دلیل دارابودن مولکول‌های ضد میکروب به نام «کاتچین‌ها» به سلامت دندان‌ها کمک زیادی می‌کند. محققان توصیه می‌کنند چای سبز را بدون قند بنوشید، زیرا مواد شیرین کننده اثر مثبت این نوشیدنی بر سلامت دندان را از بین می‌برند.


خیار سرشار از ویتامین

جالب است بدانید که خیار یک غذای کامل برای حفظ سلامتی است؛ با وجود این‌که ۹۵ درصد خیار از آب تشکیل شده است، اما ۵ درصد باقی مانده مجموعه کامل ویتامین‌های B۱ تا B۶ و کلسیم، منیزیم، آهن، پتاسیم، و روی است.
بتاکاروتن که نوعی از ویتامین A. و در سلامتی چشم موثر است و همچنین ویتامین C. نیز در خیار وجود دارد.

 
راه‌های درمان فراموشی در خانم‌های باردار

یکی از مشکلاتی که خانم‌های باردار در مدت بارداری با آن مواجه می‌شوند؛ فراموشی است. روانشناسان علت اصلی این دسته از فراموشی را استرس می‌دانند؛ به همین دلیل توصیه می‌شود، برای رهایی از فراموشی نفس عمیق بکشید و از استرس و نگرانی فاصله بگیرید؛ کار‌های خود و برنامه ریزی‌های روزانه را در یک دفترچه یادداشت بنویسید و آن را همراه داشته باشید.

مصرف امگا ۳ هم به کاهش فراموشی در خانم‌های باردار کمک زیادی می‌کند؛ پس خوردن ماهی را از یاد نبرید.


سلامتی با ورزش‌های قدرتی

محققان دریافته‌اند که انجام ورزش‌های قدرتی، تراکم استخوان‌ها و حجم عضلات را در بانوان افزایشمی‌دهد و در کاهش BMI بدن آن‌ها نیز موثر است؛ BMI شاخص حجم بودن و دقیق‌ترین معیار چاقی در جهان است.
افزایش حجم عضلات، موجب مصرف بهتر انسولین در بدن شده و در متعادل نگه‌داشتن سطح گلوکز خون نیز موثر است.

 
نوشیدن آب با لیمو

اضافه کردن چند قطره از لیمو یا آبلیمو به آب آشامیدنی که در طول روز مصرف می‌کنید؛ برای سلامتی شما مفید است.
اضافه کردن لیمو یا آبلیمو به قلیایی‌تر شدن آب منجر می‌شود که برای دستگاه گوارش مفید است، زیرا باکتری‌های خوب بهتر می‌توانند در آن رشد کنند؛ همچنین ترشح بی کربنات سدیم در اثر استفاده از لیمو می‌تواند با تحریک روده کوچک، سوء هاضمه را تا حدود زیادی برطرف نماید.

نکاتی از پارکینسون

آمار‌های جهانی نشان می‌دهد که حدود هفت میلیون نفر در سرتاسرجهان با بیماری پارکینسون مواجه بوده اند؛ محققان هشدار می‌دهند که تا سال ۲۰۴۰، افراد مبتلا به این بیماری دست‌کم به ۱۴ میلیون نفر برسد؛ در حقیقت تا بیست سال آینده این تعداد به 2 برابر میزان فعلی خواهد رسید.

پارکینسون با علائم خاص خود همراه است؛ ارتعاش و لرزش دست و پا در حالت استراحت، سختی و خشک شدن آن‌ها، کندی حرکات و عدم تعادل از این علائم هستند.
در بیماری پارکینسون، این علائم بیشتر در یک سمت بدن  ظاهر شود.


تداخل غذایی را جدی بگیرید

طب سنتی و اسلامی برای تداخل غذایی توصیه‌هایی دارد؛  برای مثال شیر و گوشت را با هم نخورید، شیر و ماهی یا تخم مرغ و ماهی تازه را هم با هم مصرف نکنید. همچنین مصرف سرکه با برنج، ماش و حلیم را هم کنار بگذارید؛ سرکه با این مواد غذایی سازگار نیست.

 


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha