به گزارش سلامت نیوز:طبق گفته متخصصان كشورمان، ایران در دستیابی به روش‌های جدید درمان ناباروری از دنیا عقب نیست بلكه در مواردی پیشگام نیز است.

ایران در درمان ناباروری‌ همگام با دنیا حركت ‌می‌كند

دكتر مژگان شفیعی‌ متخصص جنین‌شناسی در این زمینه بهخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)گفت: از زمان كاربرد روش IVF یا لقاح مصنوعی حدود 30 سال می‌گذرد و این روش هر روز در حال پیشرفت است . در این زمینه ایران از ابتدا در دستیابی به روش‌های درمان ناباروری و از جمله IVF همگام با دنیا حركت می‌كرده و به پیش می‌رود.


وی، دستیابی پژوهشگران كشور را به فن‌آوری سلول‌های‌بنیادی یكی از بارزترین موفقیت‌ها در این‌زمینه برشمرد و افزود: تعداد كشورهایی كه در دنیا به این روش دست یافته‌اند انگشت شمارهستند كه خوشبختانه در برخی از یافته‌های مرتبط با سلول‌های بنیادی، پژوهشگران كشورمان حرف اول را در دنیا می‌زنند و نظریه پرداز این رشته هستند.


دكتر شفیعی‌ به روش جدید PGD اشاره و عنوان كرد: روش PGD جدیدترین روش‌تشخیص قبل از تولد (روش تشخیص قبل از لانه گزینی) است، به كمك این روش هر نوع اختلال و عملكرد تخم قبل از لانه‌گزینی قابل رویت و بررسی است و در درمان‌های ناباروری و تشخیص ناهنجاری‌های ژنتیكی به كارمی‌رود.


وی تصریح كرد: به‌دلیل آنكه روش PGD روشی كاملا تخصصی و پرهزینه است بنابراین باید در مراكز درمان ناباروری و مشاوره ژنتیك معتبر و قابل تایید مسئولین بهداشتی ارائه شود و هم اكنون كاربرد این روش در كشور در مراحل ابتدایی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha