قائم مقام سازمان نظام پرستاری گفت: متأسفانه پرستاران کشورمان بیشترین خدمت را در نظام سلامت به مردم ارائه می‌دهند و کمترین سهم از درآمد منابع و در عوض بیشترین سهم از ضرب و شتم، کتک کاری، تعرض‌ها و توهین‌ها را دارند.

مقامات مسئول پیگیر موضوع ضرب وشتم پرستاران باشند

سلامت نیوز: قائم مقام سازمان نظام پرستاری گفت: متأسفانه پرستاران کشورمان بیشترین خدمت را در نظام سلامت به مردم ارائه می‌دهند و کمترین سهم از درآمد منابع و در عوض بیشترین سهم از ضرب و شتم، کتک کاری، تعرض‌ها و توهین‌ها را دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، محمد شریفی مقدم در انتقاد به موضوع ضرب و شتم و تعدی به پرستاران در حین ارائه خدمت، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: طی ماه های اخیر اخبار متعددی مبنی بر حمله همراهان بیمار به پرستاران در حین ارائه خدمت داشتیم. فقط در یک ماه گذشته در اردبیل و ارومیه و پنج شنبه گذشته هم در بیمارستان 5 آذر گرگان بر اثر تعرض همراه بیمار به پرستاران در حین خدمت بینی 3 همکار پرستار دچار شکستگی شده است.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری ادامه داد: با وجود کار سخت و زیان آور، مواجهه با بیماران بد حال، حجم سنگین کار، کمبود کادر پرستاری، حقوق پایین، بی عدالتی و تبعیض از یک طرف و عدم وجود امنیت جانی در حین ارائه خدمت از سوی دیگر آیا انگیزه ای وجود خواهد داشت که خانواده ها فرزندانشان را برای انتخاب پرستاری ترغیب نمایند؟

وی در ادامه با اشاره به تبعات منفی شرایط حاکم بر حرفه پرستاری از مقامات مسئول در این موضوع خواستار نظارت و رسیدگی شد و اذعان داشت: مجموعه شرایط سخت و نداشتن امنیت در حین کار باعث کاهش انگیزه، نارضایتی، ترک شغل، تغییر شغل و مهاجرت شده است. از تمامی رؤسای بیمارستان ها، دانشگاه ها، مسئولین وزارت بهداشت، مسئولین نظامی، قضایی، امنیتی و سیاسی تقاضا داریم شرایطی را فراهم نمایند تا پرستاران بتوانند با آرامش به مردم عزیز ارائه خدمت نمایند. البته در این زمینه نامه ای هم به دادستان کل کشور نوشتیم و طی جلسه ای که در این خصوص برگزار شد موضوع مورد رسیدگی قرار گرفته است.

شریفی مقدم در پایان ضمن اظهار تأسف از عدم امنیت پرستاران در حین خدمت خواستار تسریع در رسیدگی به موضوع شد و اظهار داشت: متأسفانه پرستاران کشورمان بیشترین خدمت را در نظام سلامت به مردم ارائه می دهند و کمترین سهم از درآمد منابع  و در عوض بیشترین سهم از ضرب و شتم، کتک کاری، تعرض ها و توهین ها را دارند. امیدواریم که با رسیدگی مقامات مسئول شاهد حل هرچه سریعتر این معضل باشیم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha