اغلب مادرانی که دوران شیردهی را سپری می کنند نگران رژیم غذایی خود هستند. آنها دائم به دنبال مواد غذایی هستند که به غنای شیر و سلامت فرزندشان کمک کند. به همین خاطر، بیشتر مادران از خوردن غذاهای تند صرفه نظر می کنند؛ اما این تصمیم تا چه حد درست است؟ آیا مصرف غذای تند در زمان شیردهی برای کودک آسیب زا است؟

چرا مصرف غذاهای تند برای زنان در دوران شیردهی لازم است؟

سلامت نیوز: اغلب مادرانی که دوران شیردهی را سپری می کنند نگران رژیم غذایی خود هستند. آنها دائم به دنبال مواد غذایی هستند که به غنای شیر و سلامت فرزندشان کمک کند. به همین خاطر، بیشتر مادران از خوردن غذاهای تند صرفه نظر می کنند؛ اما این تصمیم تا چه حد درست است؟ آیا مصرف غذای تند در زمان شیردهی برای کودک آسیب زا است؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا زندگی، سال هاست این باور غلط میان مردم رواج پیدا کرده است که وجود فلفل در غذای زنان شیرده برای نوزادان مضر است. بسیاری از مادران با این توجیه که تندی باعث افزایش گاز معده و نق نق کردن بچه می شود از خوردن غذاهایی با این طعم پرهیز می کنند. وجود چنین تصوری در شرایطی است که تحقیقات اخیر دانشمندان خلاف آن را ثابت کرده است. در واقع، شواهد نشان می دهند که تندی هیچ تأثیری روی کودکان ندارد.

جالب اینجاست که به عقیده کارشناسان، مصرف انواع طعم ها و مزه ها در زمان بارداری از جمله غذای تند حافظه چشایی کودکان را تقویت می کند و باعث خوش غذایی آنها در آینده می شود. به همین خاطر، مصرف فلفل نه تنها اثر منفی بر شرایط جسمانی کودک ندارد و او را اذیت نمی کند بلکه برای او مفید هم هست. علاوه بر این، مادران باید به خاطر داشته باشند ترکیب شیر مادر و وجود املاح و مواد مختلف ارتباط مستقیمی با خون مادر دارد نه دستگاه گوارش.

پروتئین، چربی، کربوهیدارت، مواد معدنی و آب تمام آن چیزی هستند که جذب رگ های خونی می شود و شیر مادر را تحت تأثیر قرار می دهند. به صورت معمول چهار الی 6 ساعت پس از صرف غذا مواد مغذی جذب شیر مادر می گردند و به کودک منتقل می شوند. اگرچه وجود انواع مزه ها و طعم ها برای نوزادان لازم است و هیچ اثر منفی بر جسم آنها نمی گذارد، تفاوت های بچه ها با یکدیگر نباید نادیده انگاشته شود. در واقع، حساسیت های غذایی کودکان مسئله ای است مادران در زمان بارداری باید توجه ویژه ای به آن داشته باشند تا از پیامدهای آزاردهنده چنین اتفاقی جلوگیری کنند.

منبع دیلی میل

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha