معاون اجتماعی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: هنوز برخی زلزله زدگان کرمانشاه مشکل اسکان دارند و در سرمای زمستان در چادر زندگی می کنند.

برخی زلزله زدگان کرمانشاه هنوز در چادر زندگی می کنند

سلامت نیوز: معاون اجتماعی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: هنوز برخی زلزله زدگان کرمانشاه مشکل اسکان دارند و در سرمای زمستان در چادر زندگی می کنند.

به گزارش سلامت نیوز، محمد هادی ایازی در گفت و گو با ایرنا افزود: بعد از زلزله کرمانشاه با وجود از بین رفتن بسیاری از زیرساخت ها، وزارت بهداشت در حوزه خدمات درمان اورژانسی و خدمات بهداشتی و بعد از آن مشاوره های سلامت روان توفیقات بسیار زیادی داشت و دولت و مردم همگی خدمات بسیار زیادی به مردم زلزله کرمانشاه ارائه کردند.
وی اضافه کرد: البته با وجود اینکه دستگاه های مسئول به وظایفشان عمل کردند اما هنوز همه مشکلات مردم زلزله زده بر طرف نشده است و به خصوص در برودت هوای زمستان مشکلات زیادی دارند.
معاون اجتماعی وزیر بهداشت گفت هر چند مهم ترین مشکل زلزله زدگان ، وضعیت اسکان آنان در چادر است اما یک مشکل دیگر ناکافی نبودن شمار حمام و دستشویی هاست .
ایازی اضافه کرد: معضل مهم دیگر برودت هواست به خصوص اینکه زلزله زدگان امکان استفاده از گاز را ندارند و چون هنوز زیرساخت های زندگی فراهم نیست بسیاری از مردم به علت بارندگی ها در گل و لای ایجاد شده در بارندگی ها دچار مشکلات زیادی هستند.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته بیش از 84 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی در حادثه آسیب کلی و جزئی دیده است.
پیش از این علی اسدی, رئیس اداره سلامت روان وزارت بهداشت به خبرنگار ایرنا گفته بود: برآورد وزارت بهداشت این است که بین 100 تا 120هزار نفر در زلزله کرمانشاه دچار آسیب شده اند و از این تعداد حدود 10 تا 15درصد به علت ترس و وحشت، اضطراب و افسردگی نیازمند خدمات سلامت روان هستند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha