سازمان هواشناسی طی اخطاریه ای اعلام کرد: با توجه به کاهش شدید دما در نیمه شمالی کشور طی امشب و صبح روز دوشنبه احتمال ریزش بهمن در مناطق برفگیر جاده های کوهستانی پیش بینی می شود.

ماندگاری سرما تا چهارشنبه/ احتمال ریزش بهمن وجود دارد

سلامت نیوز: سازمان هواشناسی طی اخطاریه ای اعلام کرد: با توجه به کاهش شدید دما در نیمه شمالی کشور طی امشب و صبح روز دوشنبه احتمال ریزش بهمن در مناطق برفگیر جاده های کوهستانی پیش بینی می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر سازمان هواشناسی در اخطاریه ای آورده است: با توجه به کاهش شدید دما در نیمه شمالی کشور طی امشب و صبح روز دوشنبه یخ زدگی در معابر عمومی و جاده های بین شهری و احتمال ریزش بهمن به سبب انباشت برف در مناطق برفگیر جاده های کوهستانی پیش بینی می شود. از اینرو به شهروندان گرامی توصیه می شود از سفر غیرضروری خودداری کرده و در صورت لزوم از تجهیزات زمستانی و به خصوص زنجیر چرخ استفاده کنند.

به دلیل کاهش شدید دما در غالب نقاط کشور و ماندگاری آن تا صبح چهارشنبه مدیریت در بهینه سوخت و انرژی به ویژه مصرف گاز جهت اجتناب از افت فشار در شبکه گازرسانی توصیه می شود.

با توجه به افت دما به زیر صفر و عدم ذوب برف، بار برفی سنگین روی درختان موجب شکستن شاخه های آنها می شود. توصیه می شود در اسرع وقت شهرداریها و هموطنان عزیر با تکان دادن درختها انباشته از برف نسبت به سبک کردن بار روی آنها اقدام نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha