در روز‌های برفی و بارانی، کمبود وسایل حمل و نقل عمومی در شهر تهران مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد می‌کند و نارضایتی‌ها از کیفیت خدمات ارائه شده بیش از هر زمان دیگر می‌شود.

سلامت نیوز: در روز‌های برفی و بارانی، کمبود وسایل حمل و نقل عمومی در شهر تهران مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد می‌کند و نارضایتی‌ها از کیفیت خدمات ارائه شده بیش از هر زمان دیگر می‌شود.
                                                                                                   
به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، بارش برف که از شنبه شب در شهر تهران آغاز شده بود، تردد شهروندان پایتخت نشین طی روز‌های اخیر در سطح شهر را با مشکل مواجه کرده است.

علاوه بر یخ زدگی خیابان ها، شهروندان با مشکل کمبود تاکسی و اتوبوس در سطح شهر تهران مواجه هستند.

در روز‌هایی که شاهد بارش نزولات آسمانی هستیم، کمبود وسایل حمل و نقل عمومی بیش از هر زمان دیگری به چشم می‌آید و اکنون در شرایطی که طی ۱۰ سال اخیر، بارش‌ها در شهر تهران بی سابقه بوده است، بیش از هر زمان دیگری کمبود وسایل حمل و نقل عمومی برای شهروندان آزار دهنده شده است.

علاوه بر کمبود اتوبوس و عدم خدمات دهی مطلوب برخی از تاکسی‌ها در شهر، باید به وضعیت خدمات دهی مترو نیز اشاره کرد.

اگر چه ساعت فعالیت مترو تهران به منظور ارائه خدمات بیشتر به شهروندان افزایش یافته، اما به دلیل استقبال قابل توجه شهروندان استفاده کننده از مترو، در برخی از ایستگاه‌ها تجمع مسافران بسیار زیاد است.

در این شرایط، شهروندان گلایه‌هایی را به مدیریت شهری تهران وارد می‌دانند.

علی سربازی، یکی از شهروندان تهرانی است که نسبت به کمبود تاکسی در شهر تهران در روز‌های بارانی و برفی گلایه‌هایی را مطرح می‌کند.

وی در این باره به خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان می‌گوید: در روز‌های برفی، تعداد تاکسی‌ها در خطوط تعیین شده بسیار کمتر از سایر روز‌ها است. در این روزها، رانندگان خط ها، برای سوار کردن مسافر به صورت دربست از خط‌ های خود خارج می‌شوند.

این شهروند تهرانی می‌افزاید: روز گذشته بیش از ۴۰ دقیقه در ایستگاه تاکسی میدان ونک برای سوار شدن تاکسی منتظر ماندم، اما تاکسی‌های این خط که به مقصد کرج مسافر سوار می‌کنند، حضور نداشتند.

مسافر دیگری که مسیر وی از پایانه تاکسی تجریش به سمت فلکه دوم تهرانپارس است در رابطه با وضعیت خدمات رسانی تاکسی‌ها در روز‌های برفی و بارانی شهر تهران می‌گوید: در روز یکشنبه که شدت بارش برف در تهران بسیار زیاد بود، تعداد تاکسی‌ها در خط تجریش بسیار اندک بود و بیشتر خودرو‌های ون اقدام به سوار کردن مسافران می‌کردند.

وی می‌افزاید: در روز‌های برفی، آنطور که باید به عملکرد تاکسی‌ها نظارت نمی‌شود و همین موضوع برای مردم شهر مشکلاتی را به همراه دارد.

علاوه بر نارضایتی شهروندان از تاکسی‌های خطی، نارضایتی‌هایی از تاکسی‌های گردشی نیز اعلام می‌شود. این نارضایتی‌ها به نسبت بیشتر نیز هست.

شهروندان تهران مدعی هستند که بسیاری از تاکسی‌های تهران در روز‌های برفی و بارانی به دنبال سوار کردن شهروندان به صورت دربست هستند.

زهرا مرادی، کارمندی است که مدعی است به دلیل بارش برف و کمبود تاکسی در شهر تهران، روز یکشنبه ۸ بهمن ماه با یک ساعت تاخیر در محل کار خود حاضر شده است.

وی در این باره به خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان می‌گوید: روز گذشته که شاهد بارش شدید برف در تهران بودیم، برای سوار شدن تاکسی اقدام کردم تا به محل کارم واقع در پاسداران برسم. بیش از ۵ تاکسی از مقابل من رد شد، اما زمانی که مسیرم را می‌گفتم، راننده‌ها اعلام می‌کردند که اگر تاکسی دربست می‌خواهند، حاضر به سوار کردن من هستند.

این شهروند تهرانی می‌افزاید: پس از انتظار نیم ساعته در کنار خیابان، در نهایت یک تاکسی من را سوار کرد، اما زمانی که می‌خواستم کرایه بدهم، هزار تومان بیش از کرایه‌ای که هر روز پرداخت می‌کنم، از من اخذ شد.

معضل سوار کردن دربست مسافران، همواره در روز‌های بارانی و برفی شهر مطرح بوده است. البته در این بین نباید زحمات بسیاری از رانندگان تاکسی که در روز‌های برفی و بارانی بدون در نظر گرفتن شرایط اقدام به سوار و پیاده کردن شهروندان می کنند را نیز زیر سوال برد.

امیر کیانمهر، ۳۵ ساله و پرستار یکی از بیمارستان‌های واقع در شرق تهران است. وی در رابطه با کمبود تاکسی در روز گذشته شهر تهران به خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان می‌گوید: متاسفانه در روز‌های برفی و بارانی نظارتی بر قیمت‌های اخذ شده از مسافران نمی‌شود. بسیاری از تاکسی‌ها بیش از زمان‌های دیگر از مسافران کرایه می‌گیرند البته این موضوع شامل همه تاکسی‌ها نمی‌شود. در کنار این موضوع، تعداد تاکسی ها بسیار کمتر از زمان‌های عادی است.

این شهروند تهرانی می‌افزاید: مسئولان شهر تهران باید بر عملکرد تاکسی‌ها در روز‌هایی که وضعیت جوی نامساعد است نظارت بیشتری داشته باشند. بیشتر تاکسی‌های تهران در روز‌های بارانی و برفی به دنبال سوار کردن مسافر به صورت دربست هستند و رسالت خود را فراموش می‌کنند.

شهروندان علاوه بر گلایه‌هایی که از وضعیت تردد با تاکسی در روز‌های برفی و بارانی دارند، نسبت به خدمات رسانی اتوبوس‌های شهر تهران نیز گلایه‌هایی را مطرح می‌کنند.

در شرایطی که شرکت واحد اتوبوسرانی روز گذشته اعلام کرد که بیش از ٦ هزار دستگاه اتوبوس در پایتخت خدماتی را به شهروندان ارائه کرده اند، اما شهروندان باز هم از این خدمات اعلام نارضایتی می‌کنند.

پویا بشیری، یکی از شهروندان تهرانی است که نسبت به کمبود اتوبوس در خطوط بی ار تی تهران ابراز نارضایتی می‌کند.

وی در این باره می‌گوید: روز یکشنبه قصد داشتم از ایستگاه پارک وی به سمت منیریه بروم. در شرایطی که شهروندان زیادی در صف سوار شدن اتوبوس بودند، تعداد اتوبوس‌هایی که وارد خط می‌شدند بسیار کمتر از روز‌های دیگر بود.

این شهروند تهرانی می‌افزاید: بارش برف از یک سو، صف طولانی شهروندان از سوی دیگر و سرمای هوا همه دست در دست هم داده بودند تا مردم روز دشواری را داشته باشند.

شهروند دیگری که قصد عزیمت از سمت ایستگاه امام حسین به سمت میدان آزادی را داشته نیز به خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان می‌گوید: عصر یکشنبه قصد سوار شدن اتوبوس را داشتم. بعد از گذشت بیش از ۲۰ دقیقه، یک اتوبوس آمد، اما آنقدر تعداد مسافران زیاد بود که حتی توان نفس کشیدن هم نداشتم.

وی می‌افزاید: در روز‌های عادی، حداقل هر ۵ دقیقه یک بار یک اتوبوس می‌آید، اما در روز‌های بارانی وضعیت به هیچ وجه مطلوب نیست.

در کنار وضعیت نامناسب وسایل حمل و نقل عمومی، تاکسی‌های اینترنتی و آژانس‌ها نیز در روز‌های برفی پایتخت به کمک شهروندان نیامده اند. به گفته بسیاری از شهروندان میزان کرایه این خودرو‌ها در روز برفی تهران بیش از سایر روز‌ها بوده است.

در شرایطی که شهروندان از وضعیت وسایل حمل و نقل عمومی در روز‌های برفی شهر انتقاد‌هایی را مطرح می‌کنند، محسن پورسید آقایی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از نظارت بر عملکرد تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها در روز‌های برفی خبر می‌دهد.

وی در این بار می‌گوید: سازمان تاکسیرانی و شرکت واحد اتوبوسرانی متعهد شده اند که بهترین خدمات را در روز‌های برفی و بارانی شهر ارائه دهند.

پورسید آقایی می‌افزاید: زمان بارش برف و باران استفاده شهروندان از وسایل حمل و نقل عمومی افزایش پیدا می‌کند و در این شرایط تا حدودی شهروندان دچار مشکل می‌شوند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با ارائه درخواستی از شهروندان تهرانی می‌گوید: درخواست ما این است که شهروندان تخلفات تاکسی‌ها در روز‌های برفی و بارانی را به سامانه ۱۸۸۸ اطلاع دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha