فرمانده انتظامی استان مرکزی از دستگیری یک باند هکر در استان که تاکنون به سرقت 2800 حساب بانکی و هک 9655 سایت و اکانت شبکه اجتماعی اقرار کرده اند خبر داد .

هک میلیاردی حساب های بانکی با صیغه یاب در اراک !

سلامت نیوز: فرمانده انتظامی استان مرکزی از دستگیری یک باند هکر در استان که تاکنون به سرقت 2800 حساب بانکی و هک 9655 سایت و اکانت شبکه اجتماعی اقرار کرده اند خبر داد .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین استان مرکزی ، سردار کیومرث عزیزی با اعلام این خبر گفت : این باند که در پی طرح شکایت یکی از شهروندان شناسایی و دستگیر شده اند در بازجویی های انجام شده به به سرقت اطلاعات دو هزار و 800 حساب بانكی، برداشت غیرمجاز از هفت میلیارد ریال وجه نقد از اطلاعات به دست آمده و هك نه هزار و 655 سایت و اكانت شبكه اجتماعی اعتراف كرده اند.
سردارعزیزی در رابطه با شناسایی اعضای این باند گفت : چند ماه قبل یکی از شهروندان اراکی با موضوع برداشت غیرمجاز از حساب بانكی اش طرح شکایت نمود و رسیدگی به این پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت. در این اقدام پلیس فتا با بررسی در سطح استان به پرونده های مشابه در دیگر شهرهای استان برخورد .
فرمانده انتظامی استان با بیان این که موضوع مشترک در پرونده ها فعالیت یک باند هکر را محرز کرد ، افزود : در پیگیری های بعدی مشخص شد، یک باند حرفه ای تحت عنوان فروش نرم افزار ، نرم افزار های جعلی با نام کمیاب،صیغه یاب، همدم یاب،ماهواره جیبی و ماهواره اندرویدی تبلیغات گسترده ای رادر شبکه های اجتماعی انجام می دهند.
سردار عزیزی با اشاره در رابطه با جزئیات این سرقت های اینترنتی گفت: شیوه این باند هک سایبری به این گونه بوده است که کاربر با نصب این برنامه ها برای فعال سازی و پرداخت وجهی ناچیز به درگاه جعلی یك بانک هدایت و به محض ورود اطلاعات ، كلیه داده ها و مشخصات حسابش سرقت و از این اطلاعات برای برداشت های غیرمجاز استفاده می شده است.
این مقام ارشد انتظامی استان افزود : در روند تحقیقات كارشناسان پلیس فتا مشخص شد كه اعضای این باند هك سایبری، برای پولشویی و فرار از قانون از شگردهای بسیار پیچیده ای برای ناشناس ماندن این اقدام مجرمانه خود، استفاده می كنند كه با ادامه یافتن اقدامات تخصصی كارشناسان پلیس فتا، سرنخ هایی از اعضای این باند به دست آمد.
وی با اشاره به فعالیت این باند در سه استان دیگر ، از دستگیری چهار نفر در این رابطه خبر داد و گفت : چهار نفر از اعضای این باند هك سایبری كه در سه استان مختلف زندگی می كردند، شناسایی و پس از اخذ نیابت از مقام قضایی هر چهار نفر در عملیات های جداگانه دستگیر و تجهیزات مخابراتی و الکترونیکی كه برای اقدامات مجرمانه شان مورد استفاده قرار می گرفت، از آنان كشف و ضبط شد.
سردار عزیزی خاطر نشان كرد:.این هكر ها در بازجویی های پلیس اذعان داشتند كه در فضای مجازی و از طریق شبکه های اجتماعی با یکدیگر آشنا شده و ارتباط برقرار می كرده اند.
وی اظهار داشت: پس از انجام تحقیقات تخصصی بر روی تجهیزات رایانه ای و مخابراتی اعضای این باند، اطلاعات دو هزار و 800 حساب کشف و همچنین در بررسی های انجام شده، مبلغ برداشت های غیرمجاز بیش از هفت میلیارد و 230 میلیون ریال برآورد شد كه تا كنون با اقدامات انجام شده مبلغ پنج میلیارد ریال از مبلغ مذکور به مالباختگان برگردانده شده است.
فرمانده انتظامی استان متذکر شد: در تحقیقات تكمیلی پلیس، مشخص شد اعضای این باند علاوه بر عمل مجرمانه در خصوص برداشت وجه، در حوزه هک سایت های اینترنتی نیز فعالیت داشته اند و در فعالیت های مجرمانه آنان هشت هزار و 855 سایت داخلی و خارجی و شش هزار و 800 اكانت اینستاگرام هك شده بود.
سردار عزیزی در پایان از شهروندان خواست كسانی كه به این روش از آنها سرقت شده است، برای طرح شكایت از طریق شماره تلفن های 0862184068 ، 0862184069 با پلیس فتا استان مركزی تماس برقرار کنند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha