رئیس دبیرخانه مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به توزیع بیش از یکهزار کانکس بین مددجویان این سازمان گفت: 760 کانکس اقامتی و 40 کانکس برای سرویس بهداشتی و حمام با توجه به برودت هوا و مسائل بهداشتی برای مددجویان زلزله زده کرمانشاه نیاز داریم .

به 800 کانکس برای مددجویان زلزله زده کرمانشاه نیاز داریم

سلامت نیوز: رئیس دبیرخانه مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به توزیع بیش از یکهزار کانکس بین مددجویان این سازمان گفت: 760 کانکس اقامتی و 40 کانکس برای سرویس بهداشتی و حمام با توجه به برودت هوا و مسائل بهداشتی برای مددجویان زلزله زده کرمانشاه نیاز داریم .

به گزارش سلامت نیوز، فرهاد اقطار روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز امیدواری کرد که خیران، بهزیستی را برای تامین این شمار کانکس کمک کنند.
وی افزود: حدود دو هزار کانکس برای اسکان زلزله زدگان مددجوی این سازمان که خانه آنان تخریب شده است یا نیاز به تعمیرات دارد، نیاز بود که با توزیع 503 کانکس از سوی بهزیستی و تعدادی کانکس از سوی ارگان های دیگر اکنون به 800 کانکس نیاز است.
وی اضافه کرد: 219 خانه مددجویان بهزیستی در زلزله کرمانشاه در مناطق شهری و 761 خانه در مناطق روستایی تخریب شده است . 405 خانه در مناطق شهری و 422 خانه این مددجویان در مناطق روستایی نیاز به تعمیرات و بازسازی دارد بنابراین در مجموع حدود یکهزار کانکس برای کسانی که خانه شان تخریب شده است و 827 کانکس برای کسانی که خانه شان نیاز به تعمیرات دارد، نیاز بود که تعدادی از آنها تامین شد اما هنوز نیازهای ما برای تامین کانکس پابرجاست.
وی خاطرنشان کرد: کانکس ها در دو نوع 12 متری (فقط اقامتی) و 16 متری (دارای سرویس بهداشتی و حمام) موجود است که قیمت آنها از سه و نیم تا پنج میلیون تومان متغیر است و مددجویانی مانند مبتلایان به ضایعات نخاعی یا قطع عضو و نیز زنان سرپرست خانوار و دارای نوزاد و فرزند کوچک نیازمند کانکس های مجهز به حمام و سرویس بهداشتی هستند.
رئیس دبیرخانه مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور گفت: در حال حاضر تمام مددجویان بهزیستی اعم از مددجویان قبل از زلزله و مددجویانی که بعد از زلزله به خانواده بهزیستی پیوستند، خدمات و مستمری های مربوطه را دریافت می کنند اما بیشترین مشکل مربوط به ساماندهی است.
وی اظهار کرد: خدمات بهزیستی مانند توزیع آب معدنی در برخی موارد حتی به کسانی که مددجو نبودند نیز تعمیم یافت و این فرآیند ادامه پیدا خواهد کرد هرچند که در شرح وظایف بهزیستی نیست.
رئیس دبیرخانه مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: لازم است که کانکس های توزیع شده در مناطق زلزله زده ، شماره گذاری و ثبت شوند .
اقطار با اشاره به توزیع 25 کانکس دستشویی و حمام در مناطق زلزله زده گفت: نصب کانکس های دستشویی و حمام کار راحتی نیست و شرایط خاص می خواهد چراکه این کانکس ها نیاز به چاه و سه چشمه دارند درغیراینصورت ، آلودگی ایجاد می کنند و از سوی دیگر اگر بخواهیم برای هر کانکس ، دستشویی ایجاد کنیم ، هزینه های سنگینی دارد .
وی تصریح کرد: سریعا باید نسبت به اسکان ثابت زلزله زدگان با توجه به برودت هوا اقدام کرد ؛ خیران تمام تلاش خود را برای رفاه حال زلزله زدگان بکار گرفته اند اما شرایط مناطق زلزله زده، شرایط خاصی است و مسائلی مانند سرما و نبود بهداشت می تواند عمق فاجعه را بزرگ تر کند . تامین کانکس و وسایل گرمایشی ، حداقل امکاناتی است که می توان برای زلزله زدگان فراهم آورد. بیشترین مشکلات ما در منطقه سرپل ذهاب است.
به گزارش ایرنا، زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر شامگاه یکشنبه 21 آبان ماه سال جاری استان کرمانشاه را لرزاند. شدت این زمین لرزه به حدی بود که در اغلب استان های کشور احساس شد.
محل وقوع این زمین لرزه حوالی «ازگله» اعلام شد که در ساعت 21 و 48 دقیقه و در عمق 11 کیلومتری زمین روی داد.
براساس آخرین اطلاعات اعلام شده، در این زمین لرزه بیش از 600 نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند و تعداد مجروحان این حادثه دردناک بیش از 12 هزار نفر بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha