هرچند که حجم ذخایر سدهای پنچگانه تهران نسبت به سال آبی گذشته ۲۲ درصد و نسبت به دراز مدت 42 درصد کاهش داشته اما در صورت کاهش 10 تا 15 درصدی مصرف مردم، جیره بندی آب در تابستان متنفی است.

اگر مصرف کاهش نیابد، آب جیره بندی نمی شود

سلامت نیوز: هرچند که حجم ذخایر سدهای پنچگانه تهران نسبت به سال آبی گذشته ۲۲ درصد و نسبت به دراز مدت 42 درصد کاهش داشته اما در صورت کاهش 10 تا 15 درصدی مصرف مردم، جیره بندی آب در تابستان متنفی است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از پول نیوز، مصرف کاهش پیدا کند آب جیره بندی نمی شودپول نیوز-  در 48 ساعت 5.2 میلیارد مترمکعب بارش صورت گرفت. در حالی تصور بسیاری از مردم این است که ایران از بحران آبی نجات پیدا کرده که مسئولان وزارت نیرو می گویند بارش های اخیر تنها 4 درصد ذخایر آبی ایران را بهبود بخشیده است.

 آنگونه که آمارها نشان می دهد هنوز نسبت بارش ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته 58 درصد منفی است.  هرچند که بارش های اخیر وضعیت منابع آبی 3 استان اردبیل، گلستان  و  به حالت نرمال بازگردانده است اما هنوز بحران آبی در شهرهایی همچون خراسان رضوی، جنوبی، سیستان و بلوچستان ، یزد  و تهران هنوز به قوت خود باقی است اما با این وجود مسئولان وزارت نیرو معتقدند که در صورت مدیریت مصرف می توان تابستان 97 را بدون جیره بندی سپری کرد.

مدیر عامل آب منطقه ای تهران درگفتگو با پول نیوز  حجم ذخایر سدهای پنچگانه تهران نسبت به سال آبی گذشته ۲۲ درصد و نسبت به دراز مدت 42 درصد کاهش داشته اما در صورت کاهش 10 تا 15 درصدی مصرف مردم، جیره بندی آب در تابستان متنفی است.

محمدرضا بختیاری با بیان اینکه در حال حاضر سد طالقان با 247 میلیون مترمکعب  و سد لار با 23 میلیون مترمکعب آب بیشترین و کمترین موجودی سدهای تهران را دارند، ادامه داد: در حال حاضر موجودی سد لار 94 میلیون مترمکعب، ماملو 179 میلیون مترمکعب  و لتیان 25 میلیون مترمکعب است.
او در حالیکه معتقد است  قیمت آب در ایران را غیر منطقی است، گفت:  با این وجود دولت هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت آب در سال 97 ندارد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای تهران همچنین  از تشدید برخورد با مشترکان پر مصرف در سال آینده خبر داد و افزود: با توجه به بحران آبی پایتخت، برنامه های ویژه ای برای مدیریت مصرف در سال آینده خواهیم داشت. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha