در حالی که هنوز پایتخت سفید پوش است و آثار برف در شهر باقی است، شاخص کیفیت هوای تهران دوباره بالا رفته و در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفته است. در این وضعیت به گفته مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شدت وارونگی دما و انباشت آلاینده‌ها پس از بارش برف بیشتر است.

شدت وارونگی دما و انباشت آلاینده‌ها پس از بارش برف بیشتر است

سلامت نیوز: در حالی که هنوز پایتخت سفید پوش است و آثار برف در شهر باقی است، شاخص کیفیت هوای تهران دوباره بالا رفته و در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفته است. در این وضعیت به گفته مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شدت وارونگی دما و انباشت آلاینده‌ها پس از بارش برف بیشتر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، با بارش برف طی روزهای شنبه و یکشنبه ( ۷ و ۸ بهمن) شاخص کیفیت هوای تهران طی این دو روز و دوشنبه (۹ بهمن) به ترتیب به عدد ۸۱، ۵۶ و ۵۲  و شرایط سالم رسید اما شرایط مطلوب هوای تهران بیشتر از دو روز دوام نیاورد و با وجود اینکه هنوز آثار برف روزهای ابتدایی هفته در شهر وجود دارد، کیفیت هوا طی دو روز گذشته (۱۰ و ۱۱ بهمن) به شاخص۱۱۴ و ۱۳۶ و شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس رسید و مرکز پایش آلودگی هوای محیط زیست استان تهران نسبت به وارونگی دما هشدار داد.

حسین شهبازی – مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران- درباره آلودگی هوای تهران پس از روزهای برفی به ایسنا توضیح داد: هنگام بارش برف و ساعت‌های اولیه پس از قطع بارش، هوای تهران در شرایط مطلوب و سالم قرار گرفت. در واقع این بارش تاثیر خود را بر بهبود کیفیت هوای تهران گذاشت. اما  لزوما پس از قطع بارش برف، شاخص کیفیت هوا پایین نمی‌ماند، اتفاقا پس از بارش برف پایداری جوی و اینورژن شدیدتری داریم.

وی افزود: به سرد شدن زمین پس از بارش برف، وارونگی دما نیز شدیدتر می‌شود و تجمیع آلاینده‌ها در این شرایط بیشتر است.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان با بیان اینکه شاخص آنلاین هنگام بارش برف به شاخص هوای پاک نیز رسیده بود، گفت: بلافاصله پس از قطع بارش با پدیده وارونگی دما و انباشت آلاینده‌ها مواجه شدیم و پیش‌بینی می‌شود که این روند تا روزهای پایانی هفته ادامه داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha