معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: توسعه فعالیت های اورژانس اجتماعی و اطلاع رسانی خدمات ارائه شده این مجموعه، از عوامل موثر در کاهش آسیب ها و کنترل خطرها به ویژه برای گروه های آسیب پذیر مانند کودکان و زنان است.

ابتکار: توسعه اورژانس اجتماعی در کاهش آسیب پذیری کودکان و زنان موثر است

سلامت نیوز: معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: توسعه فعالیت های اورژانس اجتماعی و اطلاع رسانی خدمات ارائه شده این مجموعه، از عوامل موثر در کاهش آسیب ها و کنترل خطرها به ویژه برای گروه های آسیب پذیر مانند کودکان و زنان است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، معصومه ابتکار در سفر روز شنبه به استان گلستان با حضور در اورژانس اجتماعی گرگان اظهار کرد: یکی از دلایل پنهان ماندن آسیب های وارده به کودکان و زنان نداشتن آگاهی از خدمت رسانی مجموعه هایی مانند اورژانس اجتماعی است، در حالی که فعالیت این بخش می تواند در کنترل، برخورد و کاهش انواع آسیب ها تاثیرگذار باشد.
وی بیان کرد: اورژانس اجتماعی یکی از موثرترین راهکارهای دولت برای مهار آسیب های اجتماعی و جلوگیری از گسترش آن است که امیدواریم از این ظرفیت به درستی برای افزایش ضریب سلامت روحی و جسمی اقشار گوناگون از جمله زنان و کودکان استفاده شود.
به گزارش ایرنا ،مدیرکل بهزیستی گلستان نیز گفت : گلستان از استانهای کم برخوردار کشور است که تعدد آسیب های اجتماعی بی ارتباط با کمبود درآمدها و نارسایی اقتصادی استان نیست.
ابراهیم غفاری اظهار کرد: حاشیه نشینی ، مهاجرت ، نبود صنایع بزرگ و نرخ بیکاری بالا از جمله عوامل بروز انواع آسیب های اجتماعی در گلستان به شمار می رود.
وی افزود:این عوامل موجب پدید آمدن مشکلات زیادی مانند کودکان کار، اعتیاد، طلاق و خشونت است که فعالیت اورژانس های اجتماعی تاکنون بر جلوگیری از گسترش آن تاثیرگذار بوده است.
مدیرکل بهزیستی گلستان افزود: یکی از این آسیب ها افزایش تعداد کودکان خیابانی در استان بود که شناسایی ، بازگرداندن به مدارس و کمک به حل مشکلات روانی آنها در دستور کار قرار گرفت و در نتیجه آن، 120 کودک به پشت میزهای مدرسه بازگشتند اما 26 کودک که بیشتر آنها از اتباع بیگانه هستند هنوز ساماندهی نشده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha