سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس با انتقاد از اینکه مدیریت پسماند اولویت دولت نیست از اعضای هیات رییسه مجلس درخواست کرد از مراجع ذیربط اجازه برداشت ۲ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای مدیریت پسماند را اخذ کنند.

تولید سالانه ۱۶ میلیون تن زباله در کشور/ آدرس اشتباهی دولت در بودجه ۹۷ برای مدیریت پسماند

سلامت نیوز: سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس با انتقاد از اینکه مدیریت پسماند اولویت دولت نیست از اعضای هیات رییسه مجلس درخواست کرد از مراجع ذیربط اجازه برداشت ۲ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای مدیریت پسماند را اخذ کنند.


به گزارش سلامت نیوز، علی محمد شاعری در گفت و گو با خانه ملت، با بیان اینکه سالانه حدود 16 میلیون تن پسماند در کشور تولید می شود، گفت: بخش عمده  پسماندها بدون مدیریت و فرآیند بازیافت در طبیعت رهاسازی و موجبات آلایندگی شدید منابع آب، خاک و حتی هوای کشور را فراهم می کند.

نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در برنامه ششم برای ساماندهی پسماند الزامات و احکام قانونی محکمی پیش بینی شده است، افزود: علاوه بر این قوانین مصوب در سال های گذشته نیز محکم و کارآمد هستند.

مدیریت پسماند اولویت دولت نیست

وی با انتقاد از اینکه مدیریت پسماند اولویت دولت نیست، تصریح کرد: متاسفانه دولت در لوایح بودجه سالانه تقدیمی به مجلس هیچ گونه اعتباری را برای مدیریت پسماند پیش بینی نکرده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: دولت مبلغ 2 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای مدیریت پسماند در لایحه بودجه 97 بدون کسب موافقت مراجع ذیربط پیش بینی کرده است که کمیسیون تلفیق این مبلغ را حذف کرد.

شاعری افزود: دولت برای مدیریت موضوع مهمی مانند پسماند در لایحه بودجه 97 آدرس اشتباهی داد.

نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه پسماند در لایحه بودجه 97 جایگاهی ندارد، تصریح کرد: اگر دولت و کمیسیون تلفیق تصمیم جدیدی برای اختصاص منابع مدیریت پسماند در نظر نگیرند به طور حتم بحران پسماند در کشور مانند سابق باقی خواهد ماند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، گفت: بهتر است هیات رییسه و رییس مجلس شورای اسلامی برای اخذ اختصاص 2 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای مدیریت پسماند با اولویت استان های شمالی پیگیری های لازم را داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha