سلامت نیوز :معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: ویژگی‌ها و قابلیت‌های آب‌های گرم منطقه می‌تواند زمینه‌ساز تولید مواد بهداشتی و آرایشی باشد.

به گزارش فارس، اكبر فرهیخته پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی مشكلات صنعت گردشگری نیر با اشاره به اینكه توجه به حوزه‌های مختلف گردشگری شهرستان نیر نباید به دست فرموشی سپرده شود، اظهار داشت: قابلیت‌‌های آبگرم‌های معدنی استان فراوان است و كافی است تنها در این راستا با دید باز نگریسته شود.
وی افزود: این ویژگی‌ها به گونه‌ای است كه می‌توان از آنها برای تنوع محصولی بهداشتی و آرایشی استفاده كرد ولی این موضوع در سطح كشور مهجور مانده است.
معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل شهرستان نیر را مملو از مكان‌های گردشگری و دیدنی اعلام كرد و با مطلوب ارزیابی كردن موقعیت جغرافیایی این شهرستان خاطرنشان كرد: 600 میلیارد ریال برای توسعه مناطق گردشگری استان اردبیل تخصیص یافته است كه شهرستان نیر هم از این اعتبارات متنعم خواهد شد.
فرهیخته با یادآوری اینكه در این استان 37 منطقه نمونه گردشگری وجود دارد گفت: هفت نمونه این مناطق در شهرستان نیر واقع شده است و سالانه گردشگران فراوانی را از هر نقطه كشور به خود جلب و جذب می‌كند.
وی با تأكید بر اینكه شهرستان نیر می‌تواند به منطقه توریستی و گردشگری مهم كشور تبدیل شود تقویت طرح‌های گردشگری، بهبود گسترده منابع آبی، ایجاد زیرساخت‌های كلاس جهانی و دخالت جوامع محلی و بخش خصوصی برای توسعه شهرستان نیر را از نیازهای توسعه بخش گردشگری نیر ذكر كرد.
معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در ادامه به ایام تعطیلات نوروزی اشاره كرد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های لازم در نظر داریم، امسال میزان ورود مسافر به استان اردبیل افزایش یافته و زمینه مساعد گردشگری را برای آنان فراهم كنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha