برنامه اسکان بشر ملل متحد با همکاری وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران طرح "ارزیابی عملکرد مراکز درمانی و بیمارستان های ایران در برابر زلزله وسایر مخاطرات طبیعی " را بزودی آغاز خواهد کرد. این طرح با حمایت مالی دولت ژاپن به اجرا درمی آید.

ارزیابی عملکرد مراکز درمانی ایران در برابر زلزله

سلامت نیوز: برنامه اسکان بشر ملل متحد با همکاری وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران طرح "ارزیابی عملکرد مراکز درمانی و بیمارستان های ایران در برابر زلزله وسایر مخاطرات طبیعی " را بزودی آغاز خواهد کرد. این طرح با حمایت مالی دولت ژاپن به اجرا درمی آید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد، هدف این همکاری ایجاد یک بنیان تحلیلی مبتنی بر توافق جمعی برای سرمایه‌گذاری دراز مدت بر کاهش خطرات در بخش سلامت است. این همکاری پنج دستاورد مشخص خواهد داشت:

۱. ارزیابی آسیب‌پذیری زیرساخت‌های سلامت (بیمارستان‌ها و مراکز درمانی) در برابر زلزله و سایر مخاطرات طبیعی.

۲. تدوین دستورالعمل‌های طراحی مراکز درمانی به منظور استمرار عملکرد اجزای ساختاری و غیر ساختاری این مراکز بر اساس استانداردهای به ‌روز بین المللی.

۳.مقاوم‌سازی و احیای چند بیمارستان نمونه از دیدگاه اجزای غیر سازه‌ای.

۴.ارتقای ظرفیت کارشناسان بخش سلامت برای طراحی ساختمان‌ها و مدیریت بهره‌برداری از مراکز درمانی.

۵.طراحی پروژه سرمایه‌گذاری کاهش آسیب پذیری دراز مدت برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی.
برنامه اسکان بشر ملل متحد امیدوار است با همکاری متخصصان با تجربه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بتواند قدمی هرچند کوچک در راستای کاهش خطرات لرزه‌ای و وظایف سازمانی خود بردارد. همچنین، برنامه اسکان بشر مراتب سپاس خود از حمایت مالی دولت ژاپن را نیز اعلام می‌دارد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha