محققان دانشگاه زوریخ 36 مطالعه مختلف را که تا کنون در مورد ورزش‌های حافظه و شیوه‌ها تقویت آن در بین سال‌های 1970 تا 2007 انجام شده بود بازبینی کردند.

 دانشمندان متوجه شدند صحبت کردن با دیگران می‌تواند به شما در به یادآوری اسامی و خاطرات گذشته کمک کند.
بسیاری از مردم برای تقویت حافظه خود به سراغ بازی‌های محبوب تمرین دهنده حافظه می‌روند. میزان استقبال از این بازی‌ها به قدری است که به اعتقاد بسیاری از دانشمندان تبدیل به یک صنعت چند میلیون پوندی شده است.

سلامت نیوز:محققان دانشگاه زوریخ 36 مطالعه مختلف را که تا کنون در مورد ورزش‌های حافظه و شیوه‌ها تقویت آن در بین سال‌های 1970 تا 2007 انجام شده بود بازبینی کردند.

آن‌ها متوجه شدند برخی از شیوه‌های تقویت حافظه واقعا موثر هستند. برای مثال با انجام این تمرین‌ها برخی از سالمندان که دچار مشکلات حافظه‌ای مانند آلزایمر و مانند آن شده بودند بهتر می‌توانستند کلمات و اسامی را به یاد بیاورند.

اما از سوی دیگر محققان متوجه شدند افرادی که در مورد یک موضوع خاص بحث کرده‌اند به همان میزان توانستند حافظه خود را بهبود ببخشند.

دکتر مایک مارتین در این باره گفت: به این ترتیب افرادی که دچار مشکلات حافظه هستند و خصوصا سالمندان نیازی نیست که حتما به پزشک مراجعه کنند یا از بازی‌های تقویت حافظه استفاده کنند بلکه با صحبت کردن با یکدیگر می‌توانند به راحتی به بهبود وضعیت خود کمک کنند.

مطالعات نشان می‌دهد در کشور انگلستان نزدیک به یک میلیون نفر که بالای 65 سال سن دارند اکثر اوقات زندگی خود را در انزوا به سر می‌برند. این موضوع سبب می‌شود آن‌ها هم‌صحبت نداشته باشند و همین عامل باعث افزایش سرعت از دست دادن حافظه در آن‌ها می‌شود.

کارشناسان معتقدند زندگی در انزوا مانند یک بیماری مسری در حال فرا گرفتن بخش زیادی از جامعه سالمند در کشورهای جهان به خصوص کشورهای توسعه یافته است. افرادی که در طی یک دوره طولانی با این حالت روبه رو شوند به مرور حافظه خود را از دست می‌دهند، مشکلات حافظه‌ پیدا می‌کنند و سرعت عمل آن‌ها به تدریج کم‌تر می‌شود.

اما برخی از تمرین‌های تقویت حافظه می‌تواند در بروز علائم کاهش عملکرد قدرت حافظه موثر باشد و از ابتلا به بیماری‌هایی مانند آلزایمر پیشگیری کند.
منبع:خبرآنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha