مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت هیات امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران از واردات پروتز‌های شنوایی به کشور خبر داد .

عدم تخصیص اعتبارات، واردات پروتز‌های شنوایی را با مشکل روبرو کرد

سلامت نیوز:مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت هیات امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران از واردات پروتز‌های شنوایی به کشور خبر داد .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،دکتر هومن نریمانی، مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت هیات امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران ضمن اعلام این خبر، گفت: به دلیل عدم تخصیص اعتبارات لازم امسال ما با مشکل واردات پروتز‌های شنوایی روبه‌رو شدیم که به آرامی این مشکل در حال برطرف شدن است.

وی افزود: تعدادی پروتز‌ وارد کشور شده و در دسترس بیمارستان‌ها قرار گرفته که اولویت این نوبت از واردات با خانواده‌هایی است که تا پایان شهریور ماه سال گذشته پول واریز کرده بودند.

نریمانی یادآور شد: هم‌چنین طی چند وقت اخیر نیز پروتز‌هایی تهیه و وارد کشور شده که در حال انجام کارهای اداری و ترخیصی آن هستیم که با واردات و توزیع آنها امیدواریم مشکل شمار زیادی از بیماران برطرف شود.

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت هیات امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران در پاسخ به اینکه بررسی از تعدادی از خانواده‌هایی که تا قبل از تیرماه پول به حساب هیات امنا واریز کرده‌اند نشان می‌دهد که هنوز از بیمارستان برای جراحی با آنها تماس گرفته نشده و حتی برخی ادعا می‌کنند که بیمارستان‌ اعلام کرده پروتزی در اختیار آنها قرار نگرفته است، گفت: در کشور ما سه برند معروف شامل ساخت کشور استرالیا، اتریش و آمریکا وارد می‌شود که ما در واردات به میزان تقاضا و نیاز بیماران توجه می‌کنیم. در حال حاضر پروتز خانواده‌هایی که تا قبل از تیر ماه پول واریز کرده‌اند وارد شده و به بیمارستان‌ها نیز اعلام شده تا نمایندگان خود را برای تهیه به هیات امنا اعزام کنند که تاکنون تعدادی از نمایندگان بیمارستان‌ها برای تهیه مراجعه کرده‌اند اما برخی بیمارستان‌ها به خصوص شهرستان‌ها اعلام کرده‌اند طی هفته‌های آینده برای تهیه پروتز به تهران می‌آیند.

وی افزود: اما پروتز خانواده‌هایی که بعد از شهریور یعنی از تیر ماه سال گذشته تاکنون پول واریز کرده‌اند تهیه شده و در گمرک است که بزودی ترخیص می‌شود و در اختیار بیمارستان‌ها قرار می‌گیرد.

نریمانی با بیان اینکه تاخیر در واردات پروتز‌های شنوایی در کشور ما بی‌سابقه است، افزود: تاکنون از زمان واریز تا تاریخ جراحی کودکان زمانی زیادی نمی‌گذشت اما سال گذشته به دلیل عدم تخصیص اعتبارات ما در تامین منابع مالی دچار مشکل شدیم.

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت هیات امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران خاطرنشان کرد: ما برای پیشگیری از بروز مجدد چنین مشکلاتی با سازمان برنامه و بودجه رایزنی‌هایی انجام داده‌ایم که امیدواریم با همکاری سازمان بودجه و بانک مرکزی برای تخصیص ارز مانع بروز چنین مشکلاتی باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha