صبح امروز تفاهم‌نامه‌ای میان وزارت بهداشت ایران و سازمان همکاری‌های بین‌المللی ژاپن به منظور ارتقای تجهیزات تشخیصی و درمانی در دو بیمارستان تهران، امضا شد.

امکان تشخیص زودرس سرطان و بیماری‌های قلبی در ۲ بیمارستان تهران فراهم شد

سلامت نیوز:صبح امروز تفاهم‌نامه‌ای میان وزارت بهداشت ایران و سازمان همکاری‌های بین‌المللی ژاپن به منظور ارتقای تجهیزات تشخیصی و درمانی در دو بیمارستان تهران، امضا شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، امروز تفاهم‌نامه تامین منابع مالی به ارزش یک میلیارد و ۵۳۴ ین ژاپن به منظور ارتقای تجهیزات پزشکی در تهران بین سازمان همکاری‌های بین المللی ژاپن (جایکا) و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران امضا شد.

در این پروژه و در راستای تقویت و بهبود روش‌های تشخیصی و درمانی بیماری‌های غیرواگیر (سرطان و قلبی و عروقی) و ارتقای سطح کیفی خدمات پزشکی، تجهیزات مورد نیاز برای تشخیص و درمان زود هنگام سرطان و بیماری‌های قلبی و عروقی در دو بیمارستان امام حسین (ع) و بیمارستان زنان آرش در تهران تامین خواهد شد.

 با فراهم کردن این تجهیزات برای این دو بیمارستان  انتظار می‌رود کیفیت خدمات درمانی و پزشکی در آنها ارتقا یابد.

به گزارش ایسنا دکتر ایرج حریرچی در مراسم امضای موافقت‌نامه تامین منابع مالی در زمینه تامین تجهیزات تشخیصی و درمانی که بین ایران و ژاپن امضا شد، گفت: طبق توافقی که رییس جمهور کشورمان با نخست وزیر کشور ژاپن در جهت گشترس همکاری‌های بهداشتی داشتند، این اولین تفاهم‌نامه بین این دو کشور بعد از سه سال مطالعه در دو بیمارستان بزرگ‌مان در زمینه تجهیزات است که ارزش آن  یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون و ۳۴۰ هزار ین ژاپن است  و در راستای تامین تجهیزات تشخیصی و درمانی در یک بخش سرطان و یک بخش بیماری‌های قلبی و عروقی انجام شده است.

وی با بیان اینکه امضای این تفاهم‌نامه در ادامه همکاری‌های ایران و ژاپن است، گفت:‌ در گذشته نیز ۶۰ دستگاه تشخیص سرطان سینه بانوان از سوی یکی از موسسات ژاپنی به ایران تحویل داده شده است. طرح‌هایی برای همکاری میان ایران و ژاپن در راستای پوشش همگانی سلامت داریم و امیدوارم این همکاری‌ها ادامه داشته باشد. همچنین برای احداث ۱۱ هزار تخت بیمارستانی که شرکت‌های آسیایی و اروپای شرقی به آن وارد شدند، ژاپن هم یکی از کشورهای مشتاق برای این کار است و امیدوارم همکاری‌خوبی در این حوزه داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، در ادامه این مراسم هیرو یاسو کوبایاشی - سفیر ژاپن در ایران گفت:‌ برای ما شرکت در این مراسم افتخار بزرگی است و تبریک خود را به مناسبت امضای تفاهمنامه تامین منابع مالی در زمینه تامین تجهیزات تشخیصی و درمانی در راستای ارتقای خدمات پزشکی ابراز می‌کنم.

 وی افزود:‌بعد از روی کار آمدن آقای روحانی، میان رییس جمهور ایران و نخست وزیر ژاپن گفتگویی درباره همکاری در حوزه سلامت شکل گرفت. بر همین اساس دولت ژاپن در نوامبر ۲۰۱۷ تصمیم به تامین مالی برای تامین تجهیزات تشخیصی و درمانی به میزان۱۴ میلیون دلار آمریکا برای ایران گرفت و افتخار بزرگی است که ما امروز این تفاهم‌نامه را از سوی دولت ژاپن امضا می‌کنیم.

وی ادامه داد:‌در قالب این پروژه، تجهیزات پزشکی پیشرفته برای دو بیمارستان امام حسین (ع) و آرش تهران آماده می‌شود که این تجهیزات کمک شایانی به بهبود کیفیت خدمات پزشکی در ایران خواهند کرد.

 در بخش دیگری از این مراسم، نماینده سازمان همکاری‌های بین‌المللی ژاپن در ایران با بیان اینکه پیشینه این پروژه به مذاکرات نخست وزیر ژاپن با آقای روحانی بازمی‌گردد، گفت: این موافقت‌نامه در راستای راهبردهای ملی ایران در بخش سلامت و برای تامین تجهیزات تشخیصی و درمانی در بیمارستان امام حسین (ع) و آرش است. این تجهیزات مربوط به تشخیص زود هنگام برای بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان هستند.

وی افزود:‌ ارزش این تامین مالی ۵۳۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال ایران است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha