دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶
کد خبر: 237568

این میوه پر خاصیت سرشار از مواد مغذی فراوان و به خصوص اسیدهای چرب ضروری است که بدن به آن‌ها نیاز دارد، اما چطور می‌توانید بچه‌ها را به خوردن آن تشویق کنید.

راه های زیتون خور کردن بچه ها

سلامت نیوز-*نیکی پاک‌بین: این میوه پر خاصیت سرشار از مواد مغذی فراوان و به خصوص اسیدهای چرب ضروری است که بدن به آن‌ها نیاز دارد، اما چطور می‌توانید بچه‌ها را به خوردن آن تشویق کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از زندگی آنلاین، زیتون از جمله مواد خوراکی است که بچه‌ها زیاد تمایلی به خوردن آن از خود نشان نمی‌دهند.

این میوه پر خاصیت سرشار از مواد مغذی فراوان و به خصوص اسیدهای چرب ضروری است که بدن به آن‌ها نیاز دارد، اما چطور می‌توانید بچه‌ها را به خوردن آن تشویق کنید.


شرکت دادن کودک در خرید زیتون

یکی از بهترین راه‌ها مشارکت دادن کودکان در خرید است. می‌توانید آنها را با خودتان به بازار یا سوپر مارکت برای خرید ببرید.

اگر از قبل با فروشنده هماهنگ کنید خیلی بهتر است که در جریان برنامه بازی و خرید شما برای بچه‌ها باشد و زمینه را نیز فراهم نماید.

یک تاس هم همراه خود داشته باشید. برای برداشتن زیتون‌ها از خود بچه‌ها کمک بخواهید. یک روش خوب برای این کار این است که موقع خرید زیتون، بچه‌ها تاس بیندازند و هر عددی که نشان داد به همان اندازه زیتون بردارند و در ظرف خود قرار دهند.

اگر تعدادشان بیشتر باشد و کودکان دیگر هم همراه‌تان باشند که خیلی بهتر اما اگرکودک دیگری برای همراهی در بازی نبود خودتان با آنها وارد بازی شوید و نوبتی تاس بیندازید و زیتون بردارید تا ببینید ظرف چه کسی زودتر پر می‌شود.

در این بین می‌توانید مسابقه خوردن هم بگذارید. سعی کنید از بین زیتون‌های خوشمزه‌تر برای بچه‌ها انتخاب کنید تا تست کنند.

معمولاً بچه‌ها اگر زیتون کمی طعم شیرینی داشته باشد بهتر آن را می‌خورند.

هر کس هر بار که تاس می‌اندازد، هر عددی که می‌آید باید زیتون بخورد. بازی خوبی است بچه‌ها بیشتر از بازی آن لذت می‌برند و در این بین به طعم زیتون نیز آشنایی پیدا می‌کنند.


زیتون در کنار غذای اصلی

برای سرو کردن زیتون در کنار غذای اصلی، باز هم از بچه‌ها کمک بگیرید. تکه‌هایی کوچک از پنیر و نان کوچک آماده کنید و با چوب خلال به بچه‌ها بدهید تا با آنها مثل سیخ‌های کباب شکل بسازند.

حتی از سبزیجات و میوه‌های دیگر هم می‌توانید کمک بگیرید مثل گوجه‌فرنگی یا خیار و فلفل دلمه‌ای و .... به بچه‌ها بگویید تا با آنها شکل‌هایی بسازند و آنها را بخورند.

پختن پیتزا

کودکان پیتزا پختن را دوست دارند. پیتزای مشارکتی پختن برای آنها مثل یک بازی است. پس یکی از بهترین روش‌های زیتون خور کردن بچه‌ها، پخت پیتزا با زیتون است.

ترتیبی دهید تا همگی با هم آماده پخت یک پیتزای سالم در خانه شوید و حتماً روی آن را هم با نوع زیتون دلخواه بچه‌ها تزیین کنید.

هرکس باید پیتزای خود را با استفاده از زیتون، طرح خاصی بدهد. اینجا است که بچه‌ها برای جالب‌تر کردن سهم مربوط به خود، ایده و طرح می‌دهند و همان را هم نوش جان می‌کنند.


یک بازی

راه حل دیگر این است که انواع سبزیجات و خوراکی‌هایی مثل هویج، ساقه کرفس، کدو، سیب‌زمینی پخته و زیتون و ... را به همراه بچه‌ها آماده کنید و به آنها بگویید که مسئول رستورانی هستند که باید قبل از فروش غذای‌شان آن را تست هم بکنند.

یادتان باشد که حتماً در بشقاب سفارش خود درخواست زیتون بنمایید تا بچه‌ها با این روش مجبور به تست آن هم بشوند. روش خوبی است. بچه‌ها این کار را خیلی دوست دارند. امتحان کنید.

لوف زیتون
مواد لازم

زیتون بدون هسته   100 گرم

آرد                       200 گرم

تخم مرغ               3 عدد

شیر                    100 میلی‌لیتر

روغن زیتون          100 میلی‌لیتر

پنیر چدار             100 گرم

روش تهیه

فر را با حرارت 190 درجه سانتی‌گراد گرم کنید. زیتون‌ها را برش‌های حلقوی بدهید و آماده کناری بگذارید. از بچه‌ها برای هم زدن تخم مرغ‌ها کمک بگیرید.

معمولاً این کار را دوست دارند. اگر هم ریخت و پاش کردند نباید اهمیت بدهید. بعداً آنها را با همکاری همدیگر تمیز می‌کنید.

آرد را در داخل یک کاسه بریزید. این مراحل را می‌توانید به بچه‌ها واگذار کنید. تخم مرغ‌های هم زده شده، روغن زیتون و شیر را هم به آن بیفزایید و خوب هم بزنید.

در آخرین مرحله زیتون‌های خرد شده و تکه‌های پنیر چدار را به آن بیفزایید و خمیر بدست آمده را در یک ظرف مخصوص نچسب نیم لیتری بریزید و روی آن را هم مجدداً با پنیر‌های چدار بپوشانید.

زمانی حدود 30 تا 35 دقیقه آن را در فر قرار دهید تا روی آن کاملاً طلایی شود. آماده که شد برش‌های نان لوفی زیتون خوشمزه را با کره یا خوراکی دیگری که دوست دارند، برای بچه‌ها سرو کنید.

*کارشناس ارشد بیولوژی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha