معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت جزییات نظارت‌های نوروزی بر بهداشت اماکن عمومی را اعلام کرد.

آغاز نظارت‌های نوروزی وزارت بهداشت از ۱۵ اسفند/ تخلفات را به "۱۹۰" اعلام کنید

سلامت نیوز:معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت جزییات نظارت‌های نوروزی بر بهداشت اماکن عمومی را اعلام کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،محسن فرهادی  درباره جزییات نظارت‌های نوروزی نیروهای بهداشت محیط وزارت بهداشت بر اماکن عمومی، رستوران‌ها، اماکن تهیه و طبخ غذا و ... گفت: این برنامه  از ۱۵ اسفندماه آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه ۹۷ ادامه دارد. این فعالیت به صورت ۲۴ ساعته و در دو نوبت هشت صبح تا هشت شب و هشت شب تا هشت صبح با کمک تیم‌های ثابت و سیار اجرا می‌شود.

وی افزود: در این نظارت‌ها تمرکز بر اماکن مسافرپذیر، رستوران‌های بین راهی، هتل، متل، پانسیون‌ها، پارک‌ها و تفرجگاه‌ها و همچنین جایگاهای پمپ بنزین خواهد بود. علاوه بر آن نظارت بیشتری بر شیرینی‌سراها، رستوران‌های داخل شهر، فست فودها و آرایشگاه‌های زنانه و مردانه انجام می‌شود.

فرهادی تاکید کرد: شیرینی فروشی‌ها از نظر استفاده از اسانس، رنگ، طعم دهنده‌ها، شیرین کننده‌ها و میزان و کیفیت روغن مورد استفاده در شیرینی‌ها و همچنین ابزار مورد استفاده و فضای سازه پخت شیرینی بررسی می‌شوند.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت همچنین اضافه کرد: واحدهای گشت بهداشت محیط به صورت ثابت و سیار فعالیت می‌کنند. گشت‌های ثابت ارتباط مستقیمی با سامانه بهداشت ۱۹۰ دارند و شکایت‌های مردمی را دریافت و تیم‌های عملیاتی و سیار را هدایت می‌کنند. همه معاونت‌های بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور نیز این برنامه را اجرا می‌کنند.

فرهادی همچنین تاکید کرد: مردم می‌توانند برای اعلام شکایات خود در زمینه بهداشت اماکن عمومی با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند؛ این سامانه به صورت ۲۴ ساعته و در روزهای تعطیل و غیر تعطیل فعال خواهد بود.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha