یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰
کد خبر: 239098

یک فلوشیپ نازایی گفت: 20 درصد از زوجین در کل جهان نابارور هستند.

ناباروری 20 درصد زوجین

سلامت نیوز:یک فلوشیپ نازایی گفت: 20 درصد از زوجین در کل جهان نابارور هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر «شهلا دانایی» با بیان این مطلب اظهار کرد: اگر زنی با سن زیر 35 سال به مدت یک سال پس از ازدواج بدون استفاده از روش‌های پیشگیری از بارداری صاحب فرزند نشوند، مشکل ناباروری در آن زوج مطرح میشود. در خصوص زنان بالای 35 سال، زمان مطرح شده برای بارداری از یک سال به شش ماه تقلیل پیدا میکند.

وی افزود: نرخ ناباروری در کشور در برخی موارد از آمار ارائه شده‌ی جهانی بیشتر بوده و گاهاً تا 25 درصد هم گزارش شده است.

این فلوشیپ نازایی با اشاره به سهم هر یک از زوجین در بروز ناباروری گفت: 40 درصد نابارویها مربوط به مردان، 40 درصد مربوط به زنان و 20 درصد نیز به وجود مشکل در هر دو زوج مربوط است.

دانایی با برشماری علل بروز ناباروری در زوجین افزود: اختلالات ژنتیکی، اختلالات آناتومی مجاری تناسلی زن، علل اکتسابی مانند سابقه جراحی‌ و چسبندگی لگن، علل محیطی مانند شغل و مواجهه با مواد سمی، کار در شرایط سخت و درجه حرارت‌های بالا و علل آندوکرینی یا هورمونی از جمله علل ناباروری در زنان و مردان بشمار میآیند.

وی با بیان این‌که اکثر مشکلات ناباروری دارای راه حل هستند، خاطرنشان کرد: متخصصان نازایی میتوانند با استفاده از روش‌های مختلف تا 80 درصد به زوجین نابارور برای فرزندآوری کمک کنند. اما مشکل اصلی در این میان، هزینههای زیاد در فیلد ناباروری است. با توجه به هزینه‌بر بودن درمانهای ناباروری، بسیاری از زوجین به هدف نهایی خود نمیرسند.

وی در ادامه با اشاره به درمانهای دارویی و کمک باروری در درمان ناباروری گفت: روش‌های کمک باروری شامل IUIو IVF بوده و در زوجینی استفاده می‌شود که نمیتوانند به روش‌های طبیعی باردار شوند.

این فلوشیپ نازایی در ادامه با اشاره به علل سقط جنین مکرر تصریح کرد: عوامل محیطی، آلودگی هوا، توکسینها، داروها، سیگار، الکل و نوع رحم مادر از علل موثر در سقط جنین بشمار میآیند. طبق آمارهای جهانی، 15 درصد زوجین حداقل یک سقط را تجربه کردهاند که در این مورد نیز آمارها تا حدودی در کشور ما  بالاتر از سایرین است.

وی با اشاره به مرکز درمان سقط مکرر جهاد دانشگاهی تبریز یادآور شد: به‌منظور درمان مشکل سقط مکرر، اقدامات خوبی از نظر ژنتیک، مونولوژی و هورمونی در این مرکز انجام شده است. زوجین نابارور یا زنانی با حاملگی ناموفق بالای سه بار باید حتماً به مراکز درمان ناباروری مطمئن مراجعه کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha