چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹
کد خبر: 239375

نماینده مردم بیرجند،درمیان و خوسف در مجلس با اشاره به تذکر کتبی به وزیر نیرو در خصوص بارورسازی ابرها، گفت: وزیر نیرو دلیل تأخیر در این امر را کمبود اعتبار اعلام کرده است.

علت تاخیر در باروری ابرها چیست؟

سلامت نیوز: نماینده مردم بیرجند،درمیان و خوسف در مجلس با اشاره به تذکر کتبی به وزیر نیرو در خصوص بارورسازی ابرها، گفت: وزیر نیرو دلیل تأخیر در این امر را کمبود اعتبار اعلام کرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،حجت الاسلام سید محمد باقرعبادی  اظهار داشت: با توجه به خشکسالی های ۱۸ ساله در خراسان جنوبی لازم است که وزارت نیرو تمام تلاش خود را برای کم کردن مشکلات ناشی از این امر بکار گیرد.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات لازم در این زمینه بارورسازی ابرها است، بیان کرد: متاسفانه در سال جاری تاکنون اقدامی در این زمینه از سوی وزارت نیرو صورت نگرفته است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی از آبرسانی سیار به بیش از ۴۰۰ روستای استان خبر داد و گفت: خشکسالی و کمبود آب در استان، مرزهای شرقی را در خطر مهاجرت قرار داده که به طور حتم در آینده تبعات جبران ناپذیری از نظر امنیتی به دنبال خواهد داشت.

تذکر کتبی به وزیر نیرو

عبادی با طرح این سوال که با وجود شرایط حاد خشکسالی در خراسان جنوبی دلیل کوتاهی و کم کاری وزارت نیرو در زمینه بارورسازی ابرها چیست؟، عنوان داشت: این موضوع بارها از سوی نمایندگان استان پیگیری شده و اخیرا نیز در تذکر کتبی به هیئت رئیسه مجلس تقدیم شده است.

وی اضافه کرد: وزیر نیرو در پاسخ به این نامه عنوان کرده اند که با توجه به شرایط خشکسالی در استان و درخواست مکرر مسئولان این موضوع در سال آبی ۹۶-۹۷ در مناطق مستعد استان در دستور کار مرکز ملی تحقیقات و مطالعات باروری ابرها قرار گرفته است اما به دلیل محدودیت های ناشی از عدم تخصیص اعتبارات، انجام عملیات در سال جاری به تعویق افتاده است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قول های مکرر وزارت نیرو در این زمینه، ادامه داد: طبق قول این وزارتخانه، مرکز تحقیقات آب وزارت نیرو علاوه بر پیگیری روند قبلی، در حال رایزنی برای استفاده از امکانات و ظرفیت های یکی از قرارگاه های کشور در انجام عملیات بارورسازی ابرها بوده که در صورت تحقق، بارورسازی ابرها در کشور به ویژه در خراسان جنوبی همانند سال گذشته انجام می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha