عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران از وضعیت وخیم مقاومت میکروبی در آی سی یو ها و مصرف بی حد آنتی بیوتیک‌ها در ایران خبر داد.کتاب آنتی بیوتیک‌ها

گسترش بیماری‌های میکروبی در آی سی یو ها/ مصرف بی حساب و کتاب آنتی بیوتیک‌ها در ایران

سلامت نیوز:عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران از وضعیت وخیم مقاومت میکروبی در آی سی یو ها و مصرف بی حد آنتی بیوتیک‌ها در ایران خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان؛  مینو محرز عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در دومین سمپوزیوم کشوری اپیدمیولوژی مقاومت میکروبی ایران که هم اکنون در سالن شهید مدرس این مجموعه در حال برگزاری است، گفت : ایران از نظر مبارزه با  میکروب های مقاوم در وضعیت بحرانی قرار دارد و این شرایط به جایی رسیده که هم اکنون این مساله تبدیل به نگرانی جدی در بخش های I.C.U بیمارستان های کشور شده است.

وی با اشاره به هشدار های مداوم سازمان بهداشت جهانی در مورد خطر گسترش میکروب های مقاوم به آنتی بیوتیک در دنیا، تاکید کرد: به همین علت همه کشورها متعهد به اجرای برنامه ها و قوانین کنترل مقاومت میکروبی شده اند، اما متاسفانه در این زمینه کشورمان در مقایسه با سایر کشور ها اصلا شرایط مطلوبی ندارد.


ضرورت رعایت بهداشت عمومی توسط پرسنل بیمارستانی

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، ادامه داد: جای خالی برای انجام اقدامات صحیح در زمینه کنترل مصرف آنتی بیوتیک ها موجب افزایش چشمگیر آمار مقاومت میکروبی در ایران شده است که در این بین نیز تجویز بی حساب و کتاب این گروه های دارویی توسط برخی همکاران پزشک، بیش از بیش به وضعیت پیش آمده دامن می زند.

محرز همچنین با تاکید بر ضرورت رعایت بهداشت عمومی توسط پرسنل بیمارستانی، اظهار کرد : این اقدامات به نوبه خود تا حد قابل ملاحظه ای از بروز بیماری های میکروبی در کادر درمانی و انتشار آن پیشگیری کرده و همین جریان به خودی خود می‌تواند در کاهش مصرف آنتی بیوتیک ها، نقش بسزایی ایفا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha