معاون مرکز مدیریت بیماری های واگیردار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به کاهش ابتلا به بیماری روده ای در کشور، گفت : در سال های گذشته 40 تا 50 درصد مردم ما به بیماری انگل های روده ای مبتلا می شدند که در حال حاضر به کمتر از 5 درصد رسیده است.

ابتلا به انگل های روده ای در کشور به کمتر از 5 درصد رسیده است

سلامت نیوز: معاون مرکز مدیریت بیماری های واگیردار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به کاهش ابتلا به بیماری روده ای در کشور، گفت : در سال های گذشته 40 تا 50 درصد مردم ما به بیماری انگل های روده ای مبتلا می شدند که در حال حاضر به کمتر از 5 درصد رسیده است.



به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا، محمود نبوی روز چهارشنبه در دومین سمپوزیوم کشوری اپیدمیولوژی مقاومت میکروبی در سالن همایش انستیتو پاستور ایران اظهار کرد: شمار مبتلایان به بیماری تیفوئید از حدود 30 هزار نفر در سال های 71 و 72 به حدود 300 مورد رسیده است که کاهشی چشمگیر است.
وی با اشاره به این که در درمان بیماری روده ای تا حد زیادی موفق بوده ایم، آموزش را از جمله در زمینه ضدعفونی کردن صیفی جات عامل اصلی در کاهش این بیماری دانست.
نبوی همچنین با بیان این که 98 درصد آب آشامیدنی از نظر بیولوژی تصفیه شده است، گفت: مواردی مانند رعایت اصول بهداشت و تصفیه آب سبب شده است که بیماری روده ای در کشور کم شود.
معاون مرکز مدیریت بیماری های واگیردار وزارت بهداشت، به کاهش بیکاری کرک روده ای هم اشاره کرد و گفت: این بیماری از 50 درصد ابتلا، به 5 درصد کاهش یافته است.
نبوی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص گسترش ایدز از طریق تماس جنسی در کشور، گفت: فرم تزریقی ابتلا به این بیماری در کشور کاهش یافته و در مقابل شاهد افزایش بیماری از طریق تماس جنسی هستیم.
به گفته این معاون وزارت بهداشت، فرم تزریقی ابتلا به بیماری با ارایه آموزش کاهش یافته که همین کار باید در فرم جنسی هم در کشور رخ دهد.
نبوی به تزریق واکسن پنتاوالان به کودکان اشاره کرد و گفت: این واکسن هر سال به حدود 1.5 میلیون کودک تزریق می شود.
وی به واردات واکسن های جدید به کشور اشاره کرد و گفت: واکسن هموفیلوس وارد شده و واکسن پنوموکوک بتدریج وارد کشور می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha