سلامت نیوز : مدیر كل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت كشور گفت: برای اجرایی شدن بیمه اتباع مجاز خارجی در كشور منتظر اعلام نظر سازمان ملل هستیم.

سیدتقی قائمی در گفت‌وگو با فارس، در خصوص بیمه اتباع مجاز در كشور، اظهار داشت: طی یك هفته آینده سازمان ملل برای بیمه اتباع بیگانه در كشور اعلام نظر خواهد كرد.

وی افزود: هماهنگی‌هایی با سازمان‌های بین‌المللی در حال انجام است كه بخشی از هزینه‌های حق بیمه توسط این سازمان‌ها پرداخت شود.

مدیر كل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت كشور افزود: بر اساس آخرین مذاكرات قرار شد 50 درصد از حق بیمه اتباع مجاز خارجی توسط سازمان‌های بین‌المللی پرداخت شود.

*95 درصد از اتباع خارجی مجاز برای دریافت كارت آمایش 6 اقدام كردند

وی با اشاره به اینكه تاكنون 95 درصد از اتباع خارجی مجاز در كشور برای دریافت كارت آمایش 6 اقدام كرده‌اند، گفت: 98 هزار نفر اتباع مجاز در كشور در حال زندگی هستند و تا 15 بهمن این افراد مهلت دارند برای دریافت كارت آمایش 6 اقدام كنند.

قائمی با بیان اینكه تاكنون 5 آمایش برگزار شده است، افزود: فقط افرادی می‌توانند در این طرح شركت كنند كه دارای مدارك معتبر آمایش 5 هستند و افرادی كه فاقد این مدرك یا دارای مدارك فاقد اعتبار هستند نمی‌توانند در این طرح شركت كنند و غیر مجاز شناخته می‌شوند.

مدیر كل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت كشور با بیان اینكه از این به بعد فقط به افرادی كه كارت آمایش 6 را داشته باشند خدمات ارائه می‌شود، خاطرنشان كرد: آن دسته از مهاجرانی كه در این طرح سرشماری شركت نكنند غیر مجاز شناخته شده و برابر قانون با این افراد برخورد خواهد شد.

وی تعداد اتباع غیر مجاز در كشور را حدود 2 میلیون نفر اعلام كرد و گفت: در یك طرح از افراد غیر مجاز در كشور ثبت نام صورت گرفته است و با همكاری وزارت امور خارجه دیگر مراحل این طرح اجرایی می‌شود.

قائمی در خصوص استان‌های ممنوعه در كشور گفت: اكثر استان‌های مرزی‌ كشور جزو استان‌های ممنوعه محسوب می‌شوند و اتباع بیگانه نمی‌توانند در این استان‌ها زندگی كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha