وزیر بهداشت با اعلام این مطلب که بیش از 30 سال چشم به راه هستیم خودروی استاندارد بیاید،‌ گفت:‌ مسئولان صنعت کشور تعارف را کنار بگذارند و اگر نمی‌توانند یک فکری کنند که خودرویی تولید شود که سلامتی مردم را تامین کند.

سلامت نیوز:وزیر بهداشت با اعلام این مطلب که بیش از 30 سال چشم به راه هستیم خودروی استاندارد بیاید،‌ گفت:‌ مسئولان صنعت کشور تعارف را کنار بگذارند و اگر نمی‌توانند یک فکری کنند که خودرویی تولید شود که سلامتی مردم را تامین کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت در سیزدهمین همایش سراسری رؤسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی کشور در ستاد ناجا با تشکر از خدمات شبانه‌روزی پلیس اظهار داشت:خدمات پلیس بر مردم بر هیچ کس پوشیده  نیست و مردم حتی در آنجا که توسط پلیس جریمه می‌شوند این اقدام برایشان تلخ نیست و شیرین است و چرا که می‌دانند به خاطر سلامتی خود، خانواده و دیگران جریمه می‌شوند.

وی با ابراز امیدواری از اینکه امسال سال خوبی باشد به دریافت گواهی سفیر فرهنگ ترافیک از سوی سردار مهری اشاره کرد و گفت: من فکر کردم می‌خواستند کارنامه یک سال گذشته من را بدهند و گزارشی از خلاف‌ها و سرعت‌های بالا را و لیست جریمه را و شرمنده شدم که به من عنوان سفیر فرهنگ ترافیک را ابلاغ کردند. چرا که من به عنوان راننده‌ای هستم که بعضی وقت‌ها شیطنتی از نظر سرعت انجام می‌دهم و باید بگویم نقش پلیس در این بین بازدارنده است.

قاضی زاده در خصوص تصادفات تصریح کرد: یکی از بلایای تکنولوژی آسیب‌های مضاعفی است که به بشر منتقل می‌شود؛ 100 سال قبل تصادفات به معنای امروزی نبود و افراد به واسطه بیماری جان می‌دادند؛ چهار پا بود اما چهار چرخ نبود.

ووزیر بهداشت افزود: پیش‌بینی می‌شود در سال 2020 سومین عامل مرگ و میر انسان‌ها در جهان تصادفات هستند و متاسفیم بگوییم به ازای هر 10 هزار خودرو در اروپا 12 تا 13 نفر کشته می‌شوند و این مورد در ایران حدود 37 مورد است.

هاشمی ادامه داد: از سال 84 تاکنون تعداد کشته‌ها 40 درصد کمتر شده البته درست است کشته‌ها کاهش یافته اما خودروها افزایش یافته و کیفیت خودروها در این خصوص بهتر نشده است.

عالی‌ترین مقام وزارت بهداشت در خصوص کیفیت خودروها اعلام کرد: بیش از 30 سال است چشم به راه هستیم که خودروهای استاندارد بیایند؛ این موضوع بهتر که نشده در برخی موارد بدتر هم شده است.

هاشمی به وضعیت جاده‌ها پرداخت و گفت‌: جاده‌ها بهتر از گذشته شده اما با استاندارد فاصله دارد؛ حضور پلیس هم مشهود است و اورژانس، هلال‌احمر و آتش‌نشانی هم حضور دارند ولی هنوز تا درجه مطلوب فاصله داریم.

وی ادامه داد: در عین حال تقسیم وظایف بین دستگاه‌ها یکی از عوامل بازدارنده است که نتوانسته‌ایم بهتر از گذشته ورود کنیم و امیدواریم بتوانیم در حوزه فرهنگ‌سازی در این زمینه بهتر عمل کنیم.

وزیر بهداشت به مجموعه سیاساکتی پرداخت و گفت: نمی‌دانم چه مسئله‌ای در این بین بوده، اعتبار، بودجه، انگیزه، روحیه مدیران ای دل و دماغ برای تولید این کار؛ چرا که این مجموعه خیلی اثرگذار بود و در زمینه آموزش مثمر ثمر بود؛ باید بدانیم آموزش فقط با تکرار میسر است.

وی با اعلام این مطلب که ما نقشی در کاهش تصادفات نداریم، تصریح کرد: البته در حوزه فرهنگ سازی می‌توانیم عمل کنیم؛ بهورزان پایگاه‌های بهداشت سلامت و مراکز عالی سلامت در این عمل اقدام کرده و می‌توانند در تصمیم‌گیری‌های کلان تاثیرگذار باشند اما در عمل کاهش مرگ، تعداد مرگ و کاهش در معلولیت از جمله کارهای حوزه ماست.

هاشمی به اقدامات دولت یازدهم و دوازدهم پرداخت و گفت: 33 پایگاه و مجموعه هوایی افزوده شده، مجموعه زمینی نوسازی شده و تهران هم به موتور آمبولانس‌ها مجهز شده است؛ در دو هفته آینده نیز به 2 هزار و 400 پایگاه، 400 پایگاه اضافه خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد که چهارشنبه آخر سال کم حادثه باشد و پدرو مادرها با گذاشتن برنامه‌های جمعی بچه‌های خود را رها نکنند و اگر می‌خواهند شادی و تفریح کنند پدرمادرها همراه بچه‌ها باشند.

قاضی زاده به نگرانی‌ها در خصوص تصادفات پرداخت و گفت: در 19 تا 20 درصد جوانان زیر 20 سال  ما به خاطر بی توجهی، غفلت، ساده‌اندیشی و هیجان جان می‌بازند چرا که نتوانسته‌ایم درست تربیت و جهت‌دهی کنیم و به نابودی آنها می‌انجامد.

وزیر بهداشت خطاب به مسئولان صنعت کشور گفت: مسئولان صنعت کشور تعارف را کنار بگذارند و اگر نمی‌توانند، یک فکری کنند تا سلامتی مردم تامین شود.

وی گفت: در خصوص جاده هم دولت و مجلس باید تصمیم بگیرند برای همیشه این نقاط حادثه‌خیز را حل کنند. اینطور نیست که هر روز یک شهر و جاده و یک تمدن جدید ظاهر شود. باید نقاط آسیب‌پذیر را مرتفع کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha