دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۸
کد خبر: 23974
سلامت نیوز :یک متخصص تغذیه پیرامون درمان چاقی، خود درمانی را مذموم و استفاده از کپسول های تبلیغ شده در ماهواره را غیر علمی دانست و تصریح کرد: رژیمی که به سرعت باعث کاهش وزن شود موثر نیست و امکان بروز مجدد چاقی وجود دارد.

دکتر محمد حسن ابوالحسنی در گفت‌وگو با  ایسنا ، با اشاره به لزوم رعایت توصیه‌های عمومی در بیماران چاق گفت: با توجه به اهمیت میزان دریافت مایعات، حداقل مصرف مایعات در شبانه روز باید 1500 تا 1800 سی سی باشد و نوشیدن مایعات 30 تا 40 دقیقه قبل و تا یک ساعت بعد از غذا ضرر دارد.

وی افزود: توصیه های تغذیه عمومی هستند و رعایت آن مختص بیماران چاق جراحی شده، نیست.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه بعد از عمل جراحی بیماران چاق، میزان دریافت مواد قندی و چربی باید محدود شود، ادامه داد: رژیم غنی از پروتئین برای این بیماران توصیه می شود.

وی با اشاره به این که دو عامل اصلی رسیدن به کاهش وزن بعد از عمل جراحی چاقی، رعایت رژیم غذایی و انجام فعالیت فیزیکی مناسب است، افزود: رژیم غذایی متوسط روزانه برای هر نفر به BMI - نسبت شاخص توده بدنی- که همان نسبت وزن به مجذور قد است و فاکتور های دیگر، بستگی دارد.

دکتر ابوالحسنی در پایان خاطر نشان کرد: رعایت رژیم و انجام فعالیت فیزیکی مناسب، رفتار درمانی و مشاوره پزشکی، درمان دارویی با توصیه پزشک و در نهایت جراحی، روش های علمی کاهش وزن هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha