قاضی زاده ی هاشمی نیز می تواند با بسیج کردن نیروهایش در ابقا و یا برکناری علی ربیعی نقش بسزا ایفا کند؛ اما با وجود لفاظی های اخیر بین وی و ربیعی بعید است که چنین اتفاقی صورت پذیرد و ظاهرا هنوز گفتگویی در این مورد صورت نگرفته اگرچه هنوز هم دیر نشده و امروز شاید این اتفاق بیفتد.

تکذیبیه دکتر قاضی زاده هاشمی عضو هیئت رییسه مجلس/نقش وزیر بهداشت در استیضاح وزیرکار / آیا استیضاح کنندگان اهداف شخصی دارند؟

سلامت نیوز-مهدی اسفندیار:  فردا در استیضاح علی ربیعی چه خواهد گذشت؟!

به گزارش سلامت نیوز خبرهای دقیق از منابع مطلع خبری حکایت از آن دارد که فردا صف بندی جدی در صحن علنی مجلس صورت خواهد گرفت.
لیدرهای موافق استیضاح عبارتند از؛
تاج گردون؛ بهروز نعمتی؛ امیرحسین قاضی زاده
لیدرهای مخالف استیضاح عبارتند از؛
علیرضا محجوب و بقیه ی لیدرهایی که توان اثرگذاری چندانی ندارند.
اما دو فراکسیون مجلس؛ یعنی فراکسیون زاگرس نشینان و آذری زبانان از موافقان اصلی استیضاح هستتد.


از یکی از مدیران حوزه ی پارلمانی وزارت تعاون و کار و رفاه اجتماعی نیز نقل شده است که با توجه به در پیش بودن ایام پایان سال؛ زمان استیضاح به حدی بد است که کار دفاع رو سخت نموده و شانس موفقیت وزیر را به حداقل رسانده اما با این وجود باز هم ناامیدی مطلق نیست.


در عرصه ی رسانه ای و فعالین صنفی نیز حتی منتقدان ربیعی بر این باورند که این استیضاح هدفی جز نقد عملکرد دارد و اهداف شخصی را دنبال می کند. فعالان کارگری و روزنامه نگاران مستقل از جمله ی این طیف هستند.

در این میان تا کنون علی لاریجانی اظهار نظری نکرده؛ با وجویکه تاکنون سابقه نداشته که بهروز نعمتی که از وی به عنوان دست راست لاریجانی یاد می شود خلاف رویکرد لاریجانی رفتار کند؛ لذا تحلیل های دیگری وجود دارد مبنی بر اینکه علی لاریجانی اسبش را برای  انتخابات ۱۴۰۰ زین کرده و داشتن یک وزیر دیگر در کابینه برایش مهم است؛ منتهی هرچه هم زیربنای و پایگاه سیاسی لاریجانی و روحانی یکی باشد؛ بازهم باید از نظر دور نداشت که اینکار می تواند موجبات ریزش شدید آرای موافقان دولت فعلی در سبد رای لاریجانی شود. 

اما نمایندگان روز استیضاح چه خواهند گفت؛ تحلیل ها حکایت از برخی افشاگری ها پیرامون انتصابات شستا دارد و همینطور اظهارات نمایندگانی که می گویند برای تطمیع به آنها مراجعه شده است؟! یعنی سعی بر این است که استیضاح ربیعی را دفاع از کیان و حیثیت مجلس عنوان کنند. 


انفعال و همراهی تلویحی فراکسیون امید با این استیضاح نیز از جمله مسائلی هست که بر پیچیدگی موضوع دامن زده است؛ ضمن اینکه قاضی زاده ی هاشمی نیز می تواند با بسیج کردن نیروهایش در ابقا و یا برکناری علی ربیعی نقش بسزا ایفا کند؛ اما با وجود لفاظی های اخیر بین وی و ربیعی بعید است که چنین اتفاقی صورت پذیرد و  ظاهرا هنوز گفتگویی در این مورد صورت نگرفته اگرچه  هنوز هم دیر نشده و امروز شاید این اتفاق بیفتد.


به هرحال تحلیل گران داخلی مجلس بر این باورند که این استیصاح در مجلس با حضور ۲۱۰ الی ۲۵۰ نماینده بر گزار و بین ۱۱۰ تا ۱۳۵ رای موافق استیضاح کسب خواهد شد؛ لذا نمی توان هیچ چیز را به شکل متقن گفت و همه چیز در روز آتی به تعداد نمایندگان حاضر در جلسه بر می گردد؛ اما استیضاح سبب شکل گیری کانون های مردمی و کارگری در پشت سر علی ربیعی و سکوت منتقدان و گرفتن مواضع حمایتی به نفع علی ربیعی شده است که اگر بتواند از مجلس رای اعتماد بگیرد تا آخر دوره ی مدیریت خود بیمه می شود و این نمایندگان شکست خورده هستند که باید برای تمدید حضور خود در مجلس یازدهم سراغ علی ربیعی و جبهه ی کارگری و فعالان بیمه ای بروند؛ فردا کسی فرصت عقب نشینی یا اما و اگر ندارد؛ چه انکه این تیغ خیلی دو لبه است.

تکذیبیه وزارت بهداشت:

بعد از انتشار این خبر،دکتر امیرحسین قاضی زاده هاشمی نماینده مجلس، این خبر را تکذیب کرد که به شرح زیر است:

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha